Ústí nad Labem hl. n. – Louka u Litvínova

Číslo tratě: 130, 134
<
>
Po najetí kurzorem nad grafický symbol se zobrazí podrobný popis.

Události na trati: Ústí nad Labem hl. n. – Louka u Litvínova

00:15
Ústí nad Labem hl. n.

00:54
Vlevo: trať č. 090 (Praha - Kralupy nad Vltavou - Ústí nad Labem – Děčín)

00:57
Odjzedové návěstidlo: Rychlost 40 km/h a očekávejte rychlost 60 km/h

01:09
Radiovník Přepněte kanálovou skupinu

01:10
Rychlostník 30 km/h

01:33
Rychlostník 60 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

02:02
Vjezdové návěstidlo Rychlost 60 km/h a očekávejte rychlost 60 km/h

02:20
Ústí nad Labem západ

02:46
Odjezdové návěstidlo Rychlost 60 km/h a volno

04:51
Rychlostník 80 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

05:19
Připravte se ke stažení sběrače

3414. Návěst Připravte se ke stažení sběrače (čtvercová, na vrcholu postavená modrá deska s bílým okrajem, uvnitř dva krátké vodorovné bílé pruhy umístěné symetricky, levý ve spodní a pravý v horní části desky; není-li návěstidlo z odrazového materiálu, jsou pruhy z bílých odrazek) předvěstí strojvedoucímu elektrického hnacího vozidla návěst Stáhněte sběrač, Kolej v přímém směru bez trakčního vedení, Kolej ve směru doprava bez trakčního vedení nebo Kolej ve směru doleva bez trakčního vedení.

06:01
Stáhněte sběrač

3415. Návěst Stáhněte sběrač (čtvercová, na vrcholu postavená modrá deska s bílým okrajem, uvnitř vodorovný bílý pruh v úhlopříčce; není-li návěstidlo z odrazového materiálu, je pruh z bílých odrazek) přikazuje strojvedoucímu elektrického hnacího vozidla jízdu se staženým sběračem nejpozději v úrovni této návěsti.

06:08
Zdvihněte sběrač

3416. Návěst Zdvihněte sběrač (čtvercová, na vrcholu postavená modrá deska s bílým okrajem, uvnitř svislý bílý pruh v úhlopříčce; není-li návěstidlo z odrazového materiálu, je pruh z bílých odrazek) dovoluje strojvedoucímu jízdu se zdviženým sběračem, když elektrické hnací vozidlo mine tuto návěst.

06:30
Rychlostník 120 km/h

09:11
Předvěstník Očekávejte traťovou rychlost 100 km/h

09:47
Rychlostník 100 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

10:00
Chabařovice

10:41
Předvěstní štít Očekávejte pomalou jízdu 50 km/h

10:57
Předvěstník Očekávejte traťovou rychlost 80 km/h

198. Předvěstník N je nepřenosné návěstidlo, které předvěstí traťovou rychlost pro soupravy, jejichž strojvedoucí se v daném místě neřídí návěstmi předvěstníku NS, předvěstníku R ani předvěstníku 3.

11:18
Začátek pomalé jízdy 

1380. Návěst Začátek pomalé jízdy (žlutá, na kratší straně postavená obdélníková deska s bílým okrajem a s černým písmenem „Z“) přikazuje strojvedoucímu od tohoto návěstidla nepřekročit rychlost pomalé jízdy.

12:03
Rychlostník 80 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

12:17
Konec pomalé jízdy

1384. Návěst Konec pomalé jízdy (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska s černým písmenem „K“) upozorňuje strojvedoucího na místo, kde končí pomalá jízda nebo nepředvěstěná pomalá jízda.

12:59
Krupka-Bohosudov

15:18
Rychlostník 100 km/h

16:58
Proboštov

18:13
Předvěstník Očekávejte traťovou rychlost 80 km/h

198. Předvěstník N je nepřenosné návěstidlo, které předvěstí traťovou rychlost pro soupravy, jejichž strojvedoucí se v daném místě neřídí návěstmi předvěstníku NS, předvěstníku R ani předvěstníku 3.

18:48
Horní rychlostník 85 km/h, dolní rychlostník 80 km/h

19:27
Teplice v Čechách

23:08
Odjezdové návěstidlo Očekávejte rychlost 40 km/h

23:20
Rychlostník 100 km/h

23:28
Předvěstní štít Očekávejte pomalou jízdu 50 km/h

23:33
Předvěstník Očekávejte traťovou rychlost 80 km/h

198. Předvěstník N je nepřenosné návěstidlo, které předvěstí traťovou rychlost pro soupravy, jejichž strojvedoucí se v daném místě neřídí návěstmi předvěstníku NS, předvěstníku R ani předvěstníku 3.

23:46
Vzdálenostní upozorňovadlo Vlak se blíží k hlavnímu návěstidlu

23:52
Vzdálenostní upozorňovadlo Vlak se blíží k hlavnímu návěstidlu

24:07
Vjezdové návěstidlo Rychlost 40 km/h a výstraha

24:38
Začátek pomalé jízdy 

1380. Návěst Začátek pomalé jízdy (žlutá, na kratší straně postavená obdélníková deska s bílým okrajem a s černým písmenem „Z“) přikazuje strojvedoucímu od tohoto návěstidla nepřekročit rychlost pomalé jízdy.

24:43
Rychlostník 80 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

25:12
Řetenice

26:51
Odjezdové návěstidlo Přivolávací návěst

27:11
Vlevo: trať č. 097 (Lovosice - Teplice v Čechách)

27:14
Konec pomalé jízdy

1384. Návěst Konec pomalé jízdy (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska s černým písmenem „K“) upozorňuje strojvedoucího na místo, kde končí pomalá jízda nebo nepředvěstěná pomalá jízda.

27:40
Připravte se ke stažení sběrače

3414. Návěst Připravte se ke stažení sběrače (čtvercová, na vrcholu postavená modrá deska s bílým okrajem, uvnitř dva krátké vodorovné bílé pruhy umístěné symetricky, levý ve spodní a pravý v horní části desky; není-li návěstidlo z odrazového materiálu, jsou pruhy z bílých odrazek) předvěstí strojvedoucímu elektrického hnacího vozidla návěst Stáhněte sběrač, Kolej v přímém směru bez trakčního vedení, Kolej ve směru doprava bez trakčního vedení nebo Kolej ve směru doleva bez trakčního vedení.

27:58
Předvěstník Očekávejte traťovou rychlost 50 km/h

27:58
Vzdálenostní upozorňovadlo Vlak se blíží k hlavnímu návěstidlu

28:05
Vzdálenostní upozorňovadlo Vlak se blíží k hlavnímu návěstidlu

28:12
Vzdálenostní upozorňovadlo Vlak se blíží k hlavnímu návěstidlu

28:17
Vjezdové návěstidlo Výstraha

28:37
Stáhněte sběrač

3415. Návěst Stáhněte sběrač (čtvercová, na vrcholu postavená modrá deska s bílým okrajem, uvnitř vodorovný bílý pruh v úhlopříčce; není-li návěstidlo z odrazového materiálu, je pruh z bílých odrazek) přikazuje strojvedoucímu elektrického hnacího vozidla jízdu se staženým sběračem nejpozději v úrovni této návěsti.

28:43
Zdvihněte sběrač

3416. Návěst Zdvihněte sběrač (čtvercová, na vrcholu postavená modrá deska s bílým okrajem, uvnitř svislý bílý pruh v úhlopříčce; není-li návěstidlo z odrazového materiálu, je pruh z bílých odrazek) dovoluje strojvedoucímu jízdu se zdviženým sběračem, když elektrické hnací vozidlo mine tuto návěst.

28:47
Rychlostník 50 km/h

Návěst Traťová rychlost (bílý terč a na něm černé číslo; není-li návěstidlo z odrazek, je číslo s bílými odrazkami) přikazuje strojvedoucímu nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem při jízdě vlaku nebo posunového dílu, ve kterém je zařazeno hnací vozidlo skupiny přechodnosti 3. Stejným způsobem musí strojvedoucí postupovat, pokud je rychlostník 3 seskupen s jiným rychlostníkem. Ukončení rychlosti nařízené rychlostníkem 3 stanovuje rychlostník N, který není seskupen s rychlostníkem 3 nebo další rychlostník 3.

29:10
Rychlostník 80 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

29:20
Předvěstník Očekávejte traťovou rychlost 50 km/h

29:22
Připravte se ke stažení sběrače

29:38
Oldřichov u Duchcova

32:06
Odjezdové návěstidlo Rychlost 40 km/h a volno

32:20
Rychlostník 50 km/h

Návěst Traťová rychlost (bílý terč a na něm černé číslo; není-li návěstidlo z odrazek, je číslo s bílými odrazkami) přikazuje strojvedoucímu nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem při jízdě vlaku nebo posunového dílu, ve kterém je zařazeno hnací vozidlo skupiny přechodnosti 3. Stejným způsobem musí strojvedoucí postupovat, pokud je rychlostník 3 seskupen s jiným rychlostníkem. Ukončení rychlosti nařízené rychlostníkem 3 stanovuje rychlostník N, který není seskupen s rychlostníkem 3 nebo další rychlostník 3.

32:23
Kolej ve směru doprava bez trakčního vedení

32:39
Rychlostník 50 km/h

Návěst Traťová rychlost (bílý terč a na něm černé číslo; není-li návěstidlo z odrazek, je číslo s bílými odrazkami) přikazuje strojvedoucímu nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem při jízdě vlaku nebo posunového dílu, ve kterém je zařazeno hnací vozidlo skupiny přechodnosti 3. Stejným způsobem musí strojvedoucí postupovat, pokud je rychlostník 3 seskupen s jiným rychlostníkem. Ukončení rychlosti nařízené rychlostníkem 3 stanovuje rychlostník N, který není seskupen s rychlostníkem 3 nebo další rychlostník 3.

33:03
Zdvihněte sběrač

33:36
Vlevo: trať č. 130 (Ústí nad Labem – Chomutov)

35:54
Vzdálenostní upozorňovadlo III Vlak se blíží k samostatné předvěsti

35:59
Vzdálenostní upozorňovadlo II Vlak se blíží k samostatné předvěsti

36:05
Vzdálenostní upozorňovadlo I Vlak se blíží k samostatné předvěsti

36:09
Předvěst vjezdového návěstidla Výstraha

36:24
Háj u Duchcova

36:54
Vzdálenostní upozorňovadlo Vlak se blíží k hlavnímu návěstidlu

37:01
Vzdálenostní upozorňovadlo Vlak se blíží k hlavnímu návěstidlu

37:06
Vzdálenostní upozorňovadlo Vlak se blíží k hlavnímu návěstidlu

37:11
Vjezdové návěstidlo Volno

38:04
Osek

42:18
Výstražný kolík Pískejte

43:56
Tabule před zastávkou Vlak se blíží k zastávce

1160. Tabule před zastávkou se umísťuje před nejbližší následující návěstidlo s návěstí Konec nástupiště zastávky, která je umístěna na širé trati, na vzdálenost nejméně: a) 400 m – pro tratě s rychlostí 60 km/h a nižší; b) 700 m – pro tratě s rychlostí vyšší než 60 km/h do rychlosti 100 km/h; c) 1000 m – pro tratě s rychlostí vyšší než 100 km/h do rychlosti 120 km/h; d) 1550 m – pro tratě s rychlostí vyšší než 120 km/h do rychlosti 160 km/h. Pokud je vzdálenost při odjezdu ze stanice kratší než stanovená vzdálenost, umístí se tabule před zastávkou na odjezdové záhlaví; je-li vzdálenost mezi dvěma zastávkami kratší, umístí se v úrovni návěsti Konec nástupiště předchozí zastávky. V obou případech se tabule před zastávkou doplní návěstí Zkrácená vzdálenost.

44:11
Radiovník Přepněte kanálovou skupinu

44:20
Lom u Mostu

45:54
Vzdálenostní upozorňovadlo III Vlak se blíží k samostatné předvěsti

46:00
Vzdálenostní upozorňovadlo II Vlak se blíží k samostatné předvěsti

46:05
Vzdálenostní upozorňovadlo I Vlak se blíží k samostatné předvěsti

46:10
Předvěst vjezdového návěstidla: Očekávejte rychlost 40 km/h

46:23
Vzdálenostní upozorňovadlo Vlak se blíží k hlavnímu návěstidlu

46:29
Vzdálenostní upozorňovadlo Vlak se blíží k hlavnímu návěstidlu

46:34
Vzdálenostní upozorňovadlo Vlak se blíží k hlavnímu návěstidlu

46:42
Vjezdové návěstidlo Rychlost 40 km/h a výstraha

48:24
Louka u Litvínova

Informace o trati: Ústí nad Labem hl. n. – Louka u Litvínova

Okolí tratě: Ústí nad Labem hl. n. – Louka u Litvínova

Zámek Větruše, Ústí nad Labem

Zámek Větruše v Ústí nad Labem, z projektu architekta Alwina Köhlera a za podpory Ústeckého horského spolku, vyrostl v roce 1897. Okamžitě se stal, spolu s malým hostincem, oblíbeným výletním místem. V roce 2012 bylo místo rekonstruováno, veřejnost může využít služeb hotelu a restaurace. Od roku 2010 se návštěvníci k zámku mohou dostat pohodlně lanovkou z OC Forum.

Kostel Nanebevzetí Panny Marie, Ústí nad Labem

Původní gotická stavba stála v Ústí nad Labem už v roce 1318. Loď a věž v románském stylu vznikla asi o padesát let později. Na stavu se však později podepsali husité, kteří jej vyplenili, a také požár z 30. let 16. století. Teprve na konci 19. století byl kostel přestavěn do novogotického stylu, a to pod taktovkou architektů Webera a Mockera. Bombardováním na konci 2. světové války došlo k viditelnému vyosení jeho věže. Místní mu proto říkají „šikmý kostel“.

Správní budova Spolchemie, Ústí nad Labem

Jedenáctipatrová budova vyrostla mezi lety 1929 a 1930, přičemž byla považována za první československý mrakodrap. Až o čtyři roky později ji předčil pražský palác Všeobecného penzijního ústavu. Budova je zajímavá zejména svým vstupem, který zdobí portikul s šesti sochami Huga Lederera symbolizující chemii, vědu, muže s pochodní, ženu s rohem hojnosti, obchod a práci. Od roku 2014 je chráněnou kulturní památkou ČR.

Nádražní budova, Teplice

V době, kdy vznikala Ústecko-teplická dráha, vyrostla i obří nádražní budova. V ní bylo zřízeno sídlo společnosti. Postupem času bohužel objekt zchátral, nyní je však částečně rekonstruován. Nová jsou i nástupiště.

Židovský hřbitov, Teplice

Židovský hřbitov v Teplicích (v pořadí třetí) byl založen v roce 1862 a funguje dodnes. Místo posledního odpočinku tu například našli i sovětští vojáci.

Věžový vodojem, Teplice – Nová Ves

Stavba věžového vodojemu v Teplicích Nové Vsi byla zahájena na jaře 1987, zprovozněna byla na konci roku 1989. Nejzajímavější jsou její parametry: základová deska má průměr 10 m a výšku 2,5 m, dřík s vnitřním průměrem 4,4 m disponuje schodištěm s 220 schody. Horní nádrž s vnějším průměrem 27 m váží 260 tun a pojme 2000 kubíků vody. Dolní nádrž se pyšní průměrem 41 m, dno dolní nádrže se nachází ve výšce 11,65 m nad terénem, střecha pak ve výšce 23,25 m. Objem dolní nádrže je 4000 kubíků. Výška dříku je 50 m, výška celé stavby i s hromosvodem činí 63,25 m. V současné době není vodojem provozován, slouží jako rezerva.

Bývalá obec Hrdlovka – Nová Ves, Duchcov

Zaniklá obec Hrdlovka – Nová Ves se v podhůří Krušných hor rozkládala dva kilometry jižně od Oseka. Poprvé je sídlo zmíněno už v roce 1203, resp. v roce 1341 v případě Nové Vsi. Region byl však osídlen již v pravěku. Postupně se do obce nastěhovalo více než pět tisíc obyvatel, více než polovinu tvořili Češi. Většina z nich pracovala v blízkých dolech. K hornictví se váže i neštěstí – v roce 1934 v dole Nelson III vybuchl uhelný prach. Při nehodě zemřelo 142 horníků. Obec byla kvůli těžbě uhlí srovnána se zemí na počátku 70. let minulého století.

Kostel Nejsvětějšího Srdce Páně, Lom u Mostu

Novorenesanční, jednolodní kostel Nejsvětějšího Srdce Páně v Lomu u Mostu vyrostl v 80. letech 19. století. Autorem sakrální památky je jistý pan Ziebich z Chomutova.

Technické informace: Ústí nad Labem hl. n. – Louka u Litvínova

Vlak: os 6852

Vozidlo: elektrická jednotka řady 440

Max. rychlost vozidla: 160 km/h

Délka tratě: 33 km

Délka záznamu: 00:48:56

Rozhovor se strojvedoucím: