Praha-Holešovice – České Budějovice

Číslo tratě: 220
<
>
Po najetí kurzorem nad grafický symbol se zobrazí podrobný popis.

Události na trati: Praha-Holešovice – České Budějovice

00:10
Praha-Holešovice

00:49
Cestové návěstidlo: Rychlost 60 km/h a volno

03:36
Vlevo trať do Prahy-Libně

03:38
Připravte se k vypnutí proudu

3404. Návěst Připravte se k vypnutí proudu (čtvercová, na vrcholu postavená modrá deska s bílým okrajem, uvnitř dva svislé bílé pruhy vedle sebe) předvěstí strojvedoucímu návěst Vypněte proud, Vypněte napájení průběžného vedení nebo Vypněte trakční odběr.

04:03
Vypněte trakční odběr

3407. Návěst Vypněte trakční odběr (čtvercová, na vrcholu postavená modrá deska s bílým okrajem, uvnitř modrobílá šachovnice s devíti poli, jejíž rohová pole jsou bílá) přikazuje strojvedoucímu elektrického hnacího vozidla ukončit odběr trakčního proudu nejpozději v úrovni této návěsti.

04:06
Odbočka Balabenka

04:12
Zapněte proud

Návěst Zapněte proud (čtvercová, na vrcholu postavená modrá deska s bílým okrajem, uvnitř znak v podobě písmene „U“; není-li návěstidlo z odrazového materiálu, je znak z bílých odrazek): a) byl-li pokyn k vypnutí proudu návěstěn návěstí Vypněte proud, dovoluje strojvedoucímu elektrického hnacího vozidla začít odebírat trakční proud, zapnout pomocné pohony a zapnout napájení průběžného vedení centrálního zdroje energie, když elektrické hnací vozidlo minulo tuto návěst; b) byl-li pokyn k vypnutí proudu návěstěn návěstí Vypněte napájení průběžného vedení, dovoluje strojvedoucímu elektrického hnacího vozidla zapnout napájení průběžného vedení centrálního zdroje energie, až když celý vlak minul tuto návěst; c) byl-li pokyn k vypnutí proudu návěstěn návěstí Vypněte trakční odběr, dovoluje strojvedoucímu elektrického hnacího vozidla začít odebírat trakční proud, když elektrické hnací vozidlo minulo tuto návěst; d) dovoluje strojvedoucímu motorového hnacího vozidla zapnout napájení průběžného vedení centrálního zdroje energie, až když celý vlak minul tuto návěst.

04:31
Vpravo trať směr Praha Masarykovo nádraží

04:37
Horní rychlostník 100 km/h, dolní rychlostník 80 km/h

05:25
Vjezdové návěstidlo Výstraha

05:55
Předvěstník Očekávejte traťovou rychlost 50 km/h

07:20
Rychlostník 50 km/h

Návěst Traťová rychlost (bílý terč a na něm černé číslo; není-li návěstidlo z odrazek, je číslo s bílými odrazkami) přikazuje strojvedoucímu nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem při jízdě vlaku nebo posunového dílu, ve kterém je zařazeno hnací vozidlo skupiny přechodnosti 3. Stejným způsobem musí strojvedoucí postupovat, pokud je rychlostník 3 seskupen s jiným rychlostníkem. Ukončení rychlosti nařízené rychlostníkem 3 stanovuje rychlostník N, který není seskupen s rychlostníkem 3 nebo další rychlostník 3.

07:23
Cestové návěstidlo Stůj

08:20
Cestové návěstidlo Výstraha

08:44
Vpravo trať 010 Praha hl.n. - Praha-Libeň - Česká Třebová

09:39
Praha hl.n.

09:55
Cestové návěstidlo Opakování návěsti výstraha

11:57
Rychlostník 40 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

12:20
Pravý tunel - trať 171 Praha hl.n. - Beroun, prostřední tunel - směr Praha-Vršovice

12:52
Rychlostník 60 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

14:37
Praha-Vršovice

15:44
Rychlostník 90 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

17:17
Rychlostník 85 km/h

17:35
Praha Strašnice zastávka

17:47
Rychlostník 95 km/h

18:58
Odbočka Záběhlice

19:35
Horní rychlostník 110 km/h, dolní rychlostník 105 km/h

20:08
Rychlostník 120 km/h Pendolino 120 km/h

Rychlostník NS je nepřenosné návěstidlo, které návěstí traťovou rychlost pro soupravy s naklápěcími skříněmi. 1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

20:42
Horní rychlostník 130 km/h, dolní rychlostník 125 km/h

21:23
Rychlostník 140 km/h

21:40
Praha-Horní Měcholupy

22:37
Předvěstník Očekávejte traťovou rychlost 120 km/h

22:56
Praha-Uhříněves

23:10
Horní rychlostník 120 km/h, dolní rychlostník 115 km/h

23:52
Horní rychlostník 130 km/h, dolní rychlostník 125 km/h

24:38
Praha-Kolovraty

24:39
Předvěstní štít Očekávejte pomalou jízdu 100 km/h

25:11
Horní rychlostník 110 km/h, dolní rychlostník 105 km/h

26:27
Říčany

27:02
Horní rychlostník 130 km/h, dolní rychlostník 125 km/h

28:02
Předvěstník Očekávejte traťovou rychlost 110 km/h

28:26
Světice

28:35
Horní rychlostník 115 km/h, dolní rychlostník 110 km/h

29:11
Horní rychlostník 110 km/h, dolní rychlostník 105 km/h

29:38
Rychlostník Horní rychlostník 120 km/h Dolní rychlostník 110 km/h

30:21
Předvěstník Očekávejte traťovou rychlost 100 km/h

30:33
Strančice

31:02
horní rychlostník 110 km/h, dolní rychlostník 100 km/h

31:19
Horní rychlostník 95 km/h; Dolní rychlostník 90 km/h

32:51
Mnichovice

33:01
Horní rychlostník 90 km/h; dolní rychlostník 85 km/h

33:31
Předvěstník Očekávejte traťovou rychlost 80 km/h (zkrácená vzdálenost)

33:32
Rychlostník 100 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

34:18
Horní rychlostník 90 km/h; dolní rychlostník 85 km/h

34:57
Mirošovice u Prahy

35:07
Horní rychlostník 100 km/h; Dolní rychlostník 95 km/h

207. Rychlostník je nepřenosné návěstidlo, které návěstí traťovou rychlost od tohoto návěstidla. 1337. Při umístění dvou rychlostníků N nad sebou platí návěstěná traťová rychlost horního rychlostníku N pro jízdu vozidel, která jsou schopná průjezdu obloukem při působícím nedostatku převýšení alespoň 130 mm. Oba rychlostníky N mohou být umístěny na společném návěstidle (nazdvojeném rychlostníku).

36:12
Senohraby

36:46
Horní rychlostník 110 km/h; Dolní rychlostník 100 km/h

207. Rychlostník je nepřenosné návěstidlo, které návěstí traťovou rychlost od tohoto návěstidla. 1337. Při umístění dvou rychlostníků N nad sebou platí návěstěná traťová rychlost horního rychlostníku N pro jízdu vozidel, která jsou schopná průjezdu obloukem při působícím nedostatku převýšení alespoň 130 mm. Oba rychlostníky N mohou být umístěny na společném návěstidle (na zdvojeném rychlostníku).

36:57
Předvěstník Očekávejte traťovou rychlost 80 km/h

198. Předvěstník N je nepřenosné návěstidlo, které předvěstí traťovou rychlost pro soupravy, jejichž strojvedoucí se v daném místě neřídí návěstmi předvěstníku NS, předvěstníku R ani předvěstníku 3.

37:42
Horní rychlostník 90 km/h; dolní rychlostník 85 km/h

39:01
Čtyřkoly

40:13
Pyšely

40:45
Horní rychlostník 85 km/h, dolní rychlostník 80 km/h

41:06
Vlevo trať č. 212 (Čerčany - Světlá nad Sázavou)

41:30
Čerčany

41:55
Vpravo trať č. 210 (Čerčany - Vrané nad Vltavou - Praha hl.n.)

43:14
Mrač

45:02
Horní rychlostník 100 km/h; Dolní rychlostník 90 km/h

207. Rychlostník je nepřenosné návěstidlo, které návěstí traťovou rychlost od tohoto návěstidla. 1337. Při umístění dvou rychlostníků N nad sebou platí návěstěná traťová rychlost horního rychlostníku N pro jízdu vozidel, která jsou schopná průjezdu obloukem při působícím nedostatku převýšení alespoň 130 mm. Oba rychlostníky N mohou být umístěny na společném návěstidle (nazdvojeném rychlostníku).

46:58
Předvěstník Očekávejte traťovou rychlost 70 km/h

47:40
Horní rychlostník 80 km/h / dolní rychlostník 75 km/h

47:59
Horní rychlostník 105 km/h, dolní rychlostník 100 km/h

48:05
Benešov u Prahy

48:38
Vpravo trať č. 222 (Benešov u Prahy - Vlašim - Trhový Štěpánov)

49:10
Připravte se ke stažení sběrače

3414. Návěst Připravte se ke stažení sběrače (čtvercová, na vrcholu postavená modrá deska s bílým okrajem, uvnitř dva krátké vodorovné bílé pruhy umístěné symetricky, levý ve spodní a pravý v horní části desky; není-li návěstidlo z odrazového materiálu, jsou pruhy z bílých odrazek) předvěstí strojvedoucímu elektrického hnacího vozidla návěst Stáhněte sběrač, Kolej v přímém směru bez trakčního vedení, Kolej ve směru doprava bez trakčního vedení nebo Kolej ve směru doleva bez trakčního vedení.

49:39
Rekuperace zakázána

49:41
Stáhněte sběrač

3415. Návěst Stáhněte sběrač (čtvercová, na vrcholu postavená modrá deska s bílým okrajem, uvnitř vodorovný bílý pruh v úhlopříčce; není-li návěstidlo z odrazového materiálu, je pruh z bílých odrazek) přikazuje strojvedoucímu elektrického hnacího vozidla jízdu se staženým sběračem nejpozději v úrovni této návěsti.

49:48
Zdvihněte sběrač

3416. Návěst Zdvihněte sběrač (čtvercová, na vrcholu postavená modrá deska s bílým okrajem, uvnitř svislý bílý pruh v úhlopříčce; není-li návěstidlo z odrazového materiálu, je pruh z bílých odrazek) dovoluje strojvedoucímu jízdu se zdviženým sběračem, když elektrické hnací vozidlo mine tuto návěst.

49:49
Začátek jednofázové trakční soustavy

51:01
Horní rychlostník 115 km/h, dolní rychlostník 110 km/h

51:18
Bystřice u Benešova

53:40
Tomice

55:04
Horní rychlostník 160 km/h, dolní rychlostník 150 km/h

55:14
Olbramovice

55:26
Vpravo trať č. 223 (Olbramovice - Sedlčany)

56:28
Předvěstník Očekávejte traťovou rychlost 100 km/h

56:34
Cestové návěstidlo Výstraha

56:38
Votice

57:27
Rychlostník 100 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

58:51
Předvěstník Očekávejte traťovou rychlost 60 km/h

59:36
Rychlostník 60 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

60:03
Rychlostník 70 km/h

60:15
Heřmaničky

60:47
Rychlostník 80 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

61:07
Rychlostník 90 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

62:48
Připravte se ke stažení sběrače

3414. Návěst Připravte se ke stažení sběrače (čtvercová, na vrcholu postavená modrá deska s bílým okrajem, uvnitř dva krátké vodorovné bílé pruhy umístěné symetricky, levý ve spodní a pravý v horní části desky; není-li návěstidlo z odrazového materiálu, jsou pruhy z bílých odrazek) předvěstí strojvedoucímu elektrického hnacího vozidla návěst Stáhněte sběrač, Kolej v přímém směru bez trakčního vedení, Kolej ve směru doprava bez trakčního vedení nebo Kolej ve směru doleva bez trakčního vedení.

62:54
Vjezdové návěstidlo Výstraha

63:04
Rychlostník 80 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

63:16
Stáhněte sběrač

3415. Návěst Stáhněte sběrač (čtvercová, na vrcholu postavená modrá deska s bílým okrajem, uvnitř vodorovný bílý pruh v úhlopříčce; není-li návěstidlo z odrazového materiálu, je pruh z bílých odrazek) přikazuje strojvedoucímu elektrického hnacího vozidla jízdu se staženým sběračem nejpozději v úrovni této návěsti.

63:24
Zdvihněte sběrač

3416. Návěst Zdvihněte sběrač (čtvercová, na vrcholu postavená modrá deska s bílým okrajem, uvnitř svislý bílý pruh v úhlopříčce; není-li návěstidlo z odrazového materiálu, je pruh z bílých odrazek) dovoluje strojvedoucímu jízdu se zdviženým sběračem, když elektrické hnací vozidlo mine tuto návěst.

63:35
Cestové návěstidlo Opakování návěsti výstraha

63:49
Ješetice

64:16
Rychlostník 90 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

65:41
Červený Újezd u Votic

65:51
Rychlostník 85 km/h

66:09
Vzdálenostní upozorňovadlo IV Vlak se blíží k samostatné předvěsti

66:14
Vzdálenostní upozorňovadlo III Vlak se blíží k samostatné předvěsti

66:17
Vzdálenostní upozorňovadlo II Vlak se blíží k samostatné předvěsti

66:21
Vzdálenostní upozorňovadlo I Vlak se blíží k samostatné předvěsti

66:24
Předvěstník Očekávejte traťovou rychlost 40 km/h

66:49
Předvěstník Očekávejte traťovou rychlost 70 km/h

67:18
Vjezdové návěstidlo: Rychlost 40 km/h a očekávejte rychlost 40 km/h

67:42
Rychlostník 70 km/h

67:52
Střezimíř

68:39
Odjezdové návěstidlo Rychlost 40 km/h a volno

69:19
Rychlostník 85 km/h

70:56
Rychlostník 75 km/h

71:15
Mezno

71:38
Rychlostník 85 km/h

73:19
Rychlostník 80 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

73:30
Rychlostník 160 km/h

73:40
Sudoměřice u Tábora

75:26
Chotoviny

75:30
Horní rychlostník 160 km/h, dolní rychlostník 150 km/h

75:57
Připravte se k vypnutí proudu

3404. Návěst Připravte se k vypnutí proudu (čtvercová, na vrcholu postavená modrá deska s bílým okrajem, uvnitř dva svislé bílé pruhy vedle sebe) předvěstí strojvedoucímu návěst Vypněte proud, Vypněte napájení průběžného vedení nebo Vypněte trakční odběr.

76:16
Vypněte proud

76:21
Zapněte proud

Návěst Zapněte proud (čtvercová, na vrcholu postavená modrá deska s bílým okrajem, uvnitř znak v podobě písmene „U“; není-li návěstidlo z odrazového materiálu, je znak z bílých odrazek): a) byl-li pokyn k vypnutí proudu návěstěn návěstí Vypněte proud, dovoluje strojvedoucímu elektrického hnacího vozidla začít odebírat trakční proud, zapnout pomocné pohony a zapnout napájení průběžného vedení centrálního zdroje energie, když elektrické hnací vozidlo minulo tuto návěst; b) byl-li pokyn k vypnutí proudu návěstěn návěstí Vypněte napájení průběžného vedení, dovoluje strojvedoucímu elektrického hnacího vozidla zapnout napájení průběžného vedení centrálního zdroje energie, až když celý vlak minul tuto návěst; c) byl-li pokyn k vypnutí proudu návěstěn návěstí Vypněte trakční odběr, dovoluje strojvedoucímu elektrického hnacího vozidla začít odebírat trakční proud, když elektrické hnací vozidlo minulo tuto návěst; d) dovoluje strojvedoucímu motorového hnacího vozidla zapnout napájení průběžného vedení centrálního zdroje energie, až když celý vlak minul tuto návěst.

76:31
Předvěstník Očekávejte traťovou rychlost 130 km/h

76:58
Horní rychlostník 140 km/h, dolní rychlostník 130 km/h

76:59
Předvěstník Očekávejte traťovou rychlost 100 km/h

77:27
Horní rychlostník 105 km/h, dolní rychlostník 100 km/h

78:32
Horní rychlostník 95 km/h; Dolní rychlostník 90 km/h

78:42
Vjezdové návěstidlo Stůj

81:19
Vpravo trať č. 201 (Milevsko - Tábor)

81:27
Rychlostník 90 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

82:28
Tábor

84:52
Vpravo trať č. 202 (Tábor - Bechyně)

84:56
Horní rychlostník 90 km/h; dolní rychlostník 85 km/h

84:59
Vlevo trať č. 224 (Tábor - Horní Cerekev - Horní Cerekev)

85:16
Horní rychlostník 115 km/h, dolní rychlostník 110 km/h

85:51
Horní rychlostník 135 km/h, dolní rychlostník 125 km/h

86:18
Tábor-Čápův Dvůr

86:58
Rychlostník 160 km/h

86:59
Sezimovo Ústí

87:42
Předvěstník Očekávejte traťovou rychlost 100 km/h

88:09
Planá nad Lužnicí

88:26
Rychlostník 100 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

90:15
Rychlostník 90 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

90:27
Doubí u Tábora

90:35
Rychlostník 100 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

91:45
Připravte se k vypnutí proudu

3404. Návěst Připravte se k vypnutí proudu (čtvercová, na vrcholu postavená modrá deska s bílým okrajem, uvnitř dva svislé bílé pruhy vedle sebe) předvěstí strojvedoucímu návěst Vypněte proud, Vypněte napájení průběžného vedení nebo Vypněte trakční odběr.

92:12
Vypněte proud

92:13
Roudná

92:17
Zapněte proud

Návěst Zapněte proud (čtvercová, na vrcholu postavená modrá deska s bílým okrajem, uvnitř znak v podobě písmene „U“; není-li návěstidlo z odrazového materiálu, je znak z bílých odrazek): a) byl-li pokyn k vypnutí proudu návěstěn návěstí Vypněte proud, dovoluje strojvedoucímu elektrického hnacího vozidla začít odebírat trakční proud, zapnout pomocné pohony a zapnout napájení průběžného vedení centrálního zdroje energie, když elektrické hnací vozidlo minulo tuto návěst; b) byl-li pokyn k vypnutí proudu návěstěn návěstí Vypněte napájení průběžného vedení, dovoluje strojvedoucímu elektrického hnacího vozidla zapnout napájení průběžného vedení centrálního zdroje energie, až když celý vlak minul tuto návěst; c) byl-li pokyn k vypnutí proudu návěstěn návěstí Vypněte trakční odběr, dovoluje strojvedoucímu elektrického hnacího vozidla začít odebírat trakční proud, když elektrické hnací vozidlo minulo tuto návěst; d) dovoluje strojvedoucímu motorového hnacího vozidla zapnout napájení průběžného vedení centrálního zdroje energie, až když celý vlak minul tuto návěst.

93:36
Předvěstník Očekávejte traťovou rychlost 80 km/h

198. Předvěstník N je nepřenosné návěstidlo, které předvěstí traťovou rychlost pro soupravy, jejichž strojvedoucí se v daném místě neřídí návěstmi předvěstníku NS, předvěstníku R ani předvěstníku 3.

94:06
Rychlostník 80 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

95:14
Rychlostník 100 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

95:59
Soběslav

96:25
Rychlostník 160 km/h

97:40
Řípec-Dráchov

97:58
Připravte se k vypnutí proudu

3404. Návěst Připravte se k vypnutí proudu (čtvercová, na vrcholu postavená modrá deska s bílým okrajem, uvnitř dva svislé bílé pruhy vedle sebe) předvěstí strojvedoucímu návěst Vypněte proud, Vypněte napájení průběžného vedení nebo Vypněte trakční odběr.

98:17
Vypněte proud

98:20
Zapněte proud

Návěst Zapněte proud (čtvercová, na vrcholu postavená modrá deska s bílým okrajem, uvnitř znak v podobě písmene „U“; není-li návěstidlo z odrazového materiálu, je znak z bílých odrazek): a) byl-li pokyn k vypnutí proudu návěstěn návěstí Vypněte proud, dovoluje strojvedoucímu elektrického hnacího vozidla začít odebírat trakční proud, zapnout pomocné pohony a zapnout napájení průběžného vedení centrálního zdroje energie, když elektrické hnací vozidlo minulo tuto návěst; b) byl-li pokyn k vypnutí proudu návěstěn návěstí Vypněte napájení průběžného vedení, dovoluje strojvedoucímu elektrického hnacího vozidla zapnout napájení průběžného vedení centrálního zdroje energie, až když celý vlak minul tuto návěst; c) byl-li pokyn k vypnutí proudu návěstěn návěstí Vypněte trakční odběr, dovoluje strojvedoucímu elektrického hnacího vozidla začít odebírat trakční proud, když elektrické hnací vozidlo minulo tuto návěst; d) dovoluje strojvedoucímu motorového hnacího vozidla zapnout napájení průběžného vedení centrálního zdroje energie, až když celý vlak minul tuto návěst.

98:46
Vlevo trať č. 225 (Havlíčkův Brod - Jihlava - Horní Cerekev - Jindřichův Hradec - Veselí nad Lužnicí)

98:52
Předvěstník Očekávejte traťovou rychlost 130 km/h

98:58
Veselí nad Lužnicí

99:20
Horní rychlostník 145 km/h, dolní rychlostník 135 km/h

99:23
Vlevo trať č. 226 (Veselí nad Lužnicí - Třeboň - České Velenice)

99:57
Rychlostník 160 km/h

100:09
Veselí nad Lužnicí zastávka

101:05
Horusice

101:47
Předvěstník Očekávejte traťovou rychlost 100 km/h

102:38
Rychlostník 100 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

102:43
Dynín

104:36
Neplachov

104:50
Připravte se k vypnutí proudu

3404. Návěst Připravte se k vypnutí proudu (čtvercová, na vrcholu postavená modrá deska s bílým okrajem, uvnitř dva svislé bílé pruhy vedle sebe) předvěstí strojvedoucímu návěst Vypněte proud, Vypněte napájení průběžného vedení nebo Vypněte trakční odběr.

105:20
Vypněte proud

105:23
Zapněte proud

Návěst Zapněte proud (čtvercová, na vrcholu postavená modrá deska s bílým okrajem, uvnitř znak v podobě písmene „U“; není-li návěstidlo z odrazového materiálu, je znak z bílých odrazek): a) byl-li pokyn k vypnutí proudu návěstěn návěstí Vypněte proud, dovoluje strojvedoucímu elektrického hnacího vozidla začít odebírat trakční proud, zapnout pomocné pohony a zapnout napájení průběžného vedení centrálního zdroje energie, když elektrické hnací vozidlo minulo tuto návěst; b) byl-li pokyn k vypnutí proudu návěstěn návěstí Vypněte napájení průběžného vedení, dovoluje strojvedoucímu elektrického hnacího vozidla zapnout napájení průběžného vedení centrálního zdroje energie, až když celý vlak minul tuto návěst; c) byl-li pokyn k vypnutí proudu návěstěn návěstí Vypněte trakční odběr, dovoluje strojvedoucímu elektrického hnacího vozidla začít odebírat trakční proud, když elektrické hnací vozidlo minulo tuto návěst; d) dovoluje strojvedoucímu motorového hnacího vozidla zapnout napájení průběžného vedení centrálního zdroje energie, až když celý vlak minul tuto návěst.

106:28
Rychlostník 90 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

106:30
Vjezdové návěstidlo Výstraha

107:02
Šěvětín

108:15
Odjezdové návěstidlo Stůj

110:24
Odjezdové návěstidlo Volno

113:31
Rychlostník 80 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

113:42
Chotýčany

117:15
Rychlostník 90 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

118:54
Předvěstník Očekávejte traťovou rychlost 70 km/h

119:23
Hluboká nad Vltavou-Zámostí

119:44
Rychlostník 70 km/h

120:28
Rychlostník 90 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

121:20
Výstražný kolík Pískejte

121:30
Hosín

122:52
Hrdějovice

123:10
Připravte se k vypnutí proudu

3404. Návěst Připravte se k vypnutí proudu (čtvercová, na vrcholu postavená modrá deska s bílým okrajem, uvnitř dva svislé bílé pruhy vedle sebe) předvěstí strojvedoucímu návěst Vypněte proud, Vypněte napájení průběžného vedení nebo Vypněte trakční odběr.

123:25
Rychlostník 100 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

123:41
Vypněte proud

123:50
Zapněte proud

Návěst Zapněte proud (čtvercová, na vrcholu postavená modrá deska s bílým okrajem, uvnitř znak v podobě písmene „U“; není-li návěstidlo z odrazového materiálu, je znak z bílých odrazek): a) byl-li pokyn k vypnutí proudu návěstěn návěstí Vypněte proud, dovoluje strojvedoucímu elektrického hnacího vozidla začít odebírat trakční proud, zapnout pomocné pohony a zapnout napájení průběžného vedení centrálního zdroje energie, když elektrické hnací vozidlo minulo tuto návěst; b) byl-li pokyn k vypnutí proudu návěstěn návěstí Vypněte napájení průběžného vedení, dovoluje strojvedoucímu elektrického hnacího vozidla zapnout napájení průběžného vedení centrálního zdroje energie, až když celý vlak minul tuto návěst; c) byl-li pokyn k vypnutí proudu návěstěn návěstí Vypněte trakční odběr, dovoluje strojvedoucímu elektrického hnacího vozidla začít odebírat trakční proud, když elektrické hnací vozidlo minulo tuto návěst; d) dovoluje strojvedoucímu motorového hnacího vozidla zapnout napájení průběžného vedení centrálního zdroje energie, až když celý vlak minul tuto návěst.

124:02
Vpravo trať č. 190 (Plzeň - České Budějovice)

124:44
Rychlostník 120 km/h

124:46
České Budějovice severní zastávka

125:16
Předvěstník Očekávejte traťovou rychlost 60 km/h

125:17
Vjezdové návěstidlo Výstraha

126:05
Cestové návěstidlo Rychlost 50 km/h a výstraha

126:06
Rychlostník 60 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

126:31
České Budějovice

Informace o trati: Praha-Holešovice – České Budějovice

Okolí tratě: Praha-Holešovice – České Budějovice

Stadion Slavia, Eden Praha

Stadion v pražském Edenu spatřil světlo světa koncem září 1953. Ani ne po dvaceti letech však přestal fotbalový svatostánek Dynama (jak se tehdy jmenovala Slavia) vyhovovat. O přestavbě se však řeči vedly až do konce 90. let. Definitivně však byl uzavřen až s příchodem milénia, posléze musela Slavia postupně hrát v Ďolíčku a na Strahově. Fanoušci sešívaných se dočkali až v roce 2008, kdy byl stadion po generální rekonstrukci opět otevřen. Eden je zároveň nejmodernějším a největším stadionem v ČR. Kapacita arény je 20 232 sedících diváků, všechna místa jsou krytá.

Lanový most Jižní spojky, Praha

Závěsný most je součástí pražské Jižní spojky Městského okruhu a převádí provoz mezi centrem, dopravním uzlem pod Barrandovem a ústími dálnic D1, D10 a D11. Dominantní stavba disponuje jedním vysokým pylonem a osmadvaceti dvojicemi ocelových kabelů. Most z roku 1997 nemá oficiální název, označuje se jednoduše: lanový.

Terminál kontejnerové přepravy Praha – Uhříněves

Terminál v pražské Uhříněvsi slouží jako překladiště kontejnerů mezi železniční a kamionovou dopravou. Areál se nachází v místech bývalého Stavoservisu. Nyní moderní terminál disponuje kapacitou zhruba 15000 TEU (objem kont. přepravy, 1 TEU = 20stopový kontejner) a řadí se mezi největší vnitrozemské terminály v Evropě. Uvnitř překladiště najdete 15 km kolejí a pět obřích portálových jeřábů. Železniční provoz v terminálu je nepřetržitý. Měsíčně se zde naloží a vyloží kolem 11 000 železničních vozů, denně sem vjíždí kolem 10 vlaků a vyjíždí zhruba stejné množství. Cílem vlaků je především Hamburk, Bremerhaven a terminály v Dunajské Stredě a Zlíně.

Zřícenina tvrze a zámku Mrač

Tvrz se nachází Mrači, kde dříve bývala stará tvrz postavená pánem Zdislavem. Nicméně Benešovicové postavili ve 2. polovině 14. století tvrz novou, přičemž jejich potomci zde sídlili až do roku 1540, než místo koupil Jaroslav ze Šelmberka. Později, zejména v době Třicetileté války, tvrz zpustla. V 17. století byla upravena na sýpku a v 19. století na byty. Dnes není zachovalá stavba přístupná, vlastní ji soukromý majitel.

Kamenolom Mrač

Etážový kamenolom u Mrače je stále v provozu. Každý den odsud těžká technika vyváží kamenivo pro obalované asfaltové směsi a betony. Hornina je jemně až středně zrnitá a skládá se z křemene, živce, muskovitu a biotitu. Kromě hlavních minerálů obsahuje apatit, turmalín a sulfidy. Ke vstupu je nutný souhlas majitele.

Císařský salonek Benešov

Císařský salónek v budově benešovské železniční stanice byl vystavěn koncem 90. let 19. století, tedy v době, kdy vznikla i severní část objektu. Ta jižní byla vybudována už v roce 1872. Salonek sloužil následníkovi trůnu Františku Ferdinandu d´Este jako luxusní čekárna. Do dnešních dnů se zachovala štuková výzdoba a reprezentační kachlová kamna. Vstup po objednání.

Tunely u Olbramovic

Více než dva a půl kilometru by byl dlouhý tunel, pokud by se spojily železniční tunely Olbramovický, Zahradnický, Tomický I a II a tunel Votický. Ty, v rámci optimalizace trati č. 220, nechala vystavět Správa železniční dopravní cesty mezi lety 2009 a 2013. Při budování byly použity obě technologie, tj. ražení i hloubení. Těžká technika vyrubala více než 2,3 milionu kubíků zeminy.

Železniční estakáda u Chotovin

Na jedenáctikilometrovém úseku mezi Táborem a Sudoměřicemi začala optimalizace čtvrtého koridoru v březnu 2013. Tehdy také začala stavba mostní estakády přes dálnici D3 a údolíčko u Moravče a Rzavé. Estakáda je dvoukolejná, délka nosné konstrukce mostu je sto metrů. Pravidelně místem začaly vlaky jezdit na podzim 2016.

Vodní nádrž Jordán – Tábor

Jordán vznikl uměle přehrazením Košínského potoka už na konci 15. století a je tak nejstarší přehradou u nás. Původním účelem bylo zásobování Tábora vodou, později byl využíván k chovu ryb. Pro obtížnost vypouštění nebo technicky náročné výlovy dlouhou sítí se před zhruba sto lety upustilo od většího chovu a nádrž sloužila a slouží převážně jen sportovním rybářům. Jordán disponuje plochou 51 ha a zadržuje asi 3 milióny kubíků vody.

Zámek Hluboká nad Vltavou

Zámek Hluboká byl původně založen jako strážný hrad v polovině 13. století českými králi a jako královský majetek byl dáván často do zástavy. V držení se zde vystřídalo několik šlechtických rodů. Významný šlechtický rod pánů z Hradce zakoupil hlubocké panství v roce 1561. O dva roky později nechali noví majitelé původní gotický hrad stavebně upravit na renesanční zámek. Koncem 16. století byl dalším majitelem panství rod Malovců z Malovic, jako protestanti však přišli o majetek v roce 1619 a o čtyři roky později získal panství od císaře Ferdinanda II. Habsburka španělský generál Don Baltazar de Marradas. Od jeho synovce v roce 1661 koupil Hlubokou Jan Adolf I. Schwarzenberg. Schwarzenbergové zde pobývali do konce roku 1939. Rod zámek dvakrát upravil, nejprve počátkem 18. století v barokním stylu, později provedl rozsáhlou rekonstrukci zámku v romantickém stylu nové gotiky. O svůj majetek Schwarzenbergové definitivně přišli v roce 1947.

Technické informace: Praha-Holešovice – České Budějovice

Vlak: Ex 1545
Vozidlo: lokomotiva řady 380
Max. rychlost lokomotivy: 200 km/h
Délka tratě: 172 km 
Délka záznamu: 2:07:29

Datum zveřejnění: 2. 2018

Rozhovor se strojvedoucím: Jan Brabec

IMG_1864V jakém roce a do jaké služebny jste nastoupil k ČD/ČSD.
K ČSD, konkrétně do Lokomotivního depa České Budějovice, jsem nastoupil po maturitě v roce 1985.

Jak se vyvíjela Vaše profesní kariéra (depa, vozidla)?
Po absolvování základní praxe na dílně jsem nastoupil do provozu jako pomocník strojvedoucího a po dvouleté základní vojenské službě jsem v únoru 1989 složil první zákonitou zkoušku a byl jmenován strojvedoucím. Poté jsem si postupně rozšířil oprávnění na všechny dostupné řady. V roce 2015 jsem úspěšně složil i zkoušky z národních předpisů ÖBB, abych mohl zajíždět s vlaky až do Lince.

Jaké bylo první vozidlo, které jste vedl?
Začínal jsem na posunu v depu s řadou T 212.1. Následovaly všechny motorové lokomotivy od Rosničky, přes Bardotky, Čmeláky po Sergeje. Z elektrických např. Laminátky, Plecháče, Esa, Taurusy, Pantery a Škodovky řady 380.

Jaké vlaky jste dopravoval?
Myslím, že jsem jezdil se všemi možnými druhy vlaků. Od posunů a vleček k manipulákům, nákladům, vojenským transportům na Šumavu, vlaky systému Ro-La z Českých Budějovic do Summerau až po osobní dopravu. V současné době jsem v turnusu na vlacích mezi Českými Budějovicemi, Lincem a Prahou.

Které vozidlo či trať máte nejraději a proč?
Žádnou konkrétní trať nepreferuji, každá má své kouzlo. Některé jsou technické, jiné zase rychlé. Někde musíte znát perfektně traťové poměry, jinde zase jízdní doby. Podobné je to s lokomotivami – s každým novým typem se to posouvá. Čím jsem starší, tím více ocením při téhle náročné práci určitý pocit pohody na stanovišti, jak při samotné jízdě, tak i během „pauzy“ mezi vlaky. To v současnosti splňují nejvíce lokomotivy Siemens.

Jaký byl nejzajímavější zážitek ve vaší kariéře?
Když se třeba vezl dlouhý vlak z Kájova do ČB. Ve velmi členitém terénu, kdy vám část vlaku už jede do kopce a zadní část teprve dolů. Mít ten správný cit proto, kdy si přibrzdit, kdy to popotáhnout, kdy to nechat běžet. Ale hlavně dokázat projet celý úsek bez zbytečného zastavení. To Vám dá pocit, takového uspokojení, že to co děláte, děláte dobře.

Berete svou práci jako zaměstnání nebo poslání?
Jako poslání jsem to nikdy nevnímal, prostě mě to bavilo. V poslední době ale převládá pocit, že je to zaměstnání.

Zvolil byste znovu tuto profesi?
Nevím, železnici, coby systému věřím, doufám v její budoucnost. V dnešní době je ale více možností uplatnění.

Jaký je osobní sen spojený se železnicí?
Sny jsou, ale myslím, že o nich se nevypráví na potkání…

Je někdo, komu chcete s ohledem na vaši profesi poděkovat?
Asi všem, se kterými jsem se mohl setkat, zažít je, od kterých jsem mohl poznávat a učit se, co obnáší práce v téhle profesi.

Jak bude vypadat podle vás vypadat železniční doprava v ČR za 50 let?
Chci věřit v to, že železnice bude fungovat, jako doprava budoucnosti. A provozní zaměstnanci budou stále nepostradatelní.