Plzeň hl. nádraží – Furth im Wald

Číslo tratě: 180
<
>
Po najetí kurzorem nad grafický symbol se zobrazí podrobný popis.

Události na trati: Plzeň hl. nádraží – Furth im Wald

00:15
Plzeň hlavní nádraží

00:35
Cestové návěstidlo: Rychlost 60 km/h a volno

01:14
Vpravo trať č. 183 (Plzeň - Klatovy - Železná Ruda-Alžbětín)

01:30
Rychlostník 60 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

02:14
Předvěstní štít Očekávejte pomalou jízdu 40 km/h

02:20
Dvě levé krajní koleje: trať č. 170 (Praha - Beroun - Plzeň - Cheb)

02:22
Plzeň-Jižní Předměstí

02:41
Předvěstní štít Očekávejte pomalou jízdu 40 km/h

02:44
Předvěstník Očekávejte traťovou rychlost 40 km/h

03:18
Rychlostník 40 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

03:46
Výstražný kolík Pískejte

04:16
Začátek nepředvěstěné pomalé jízdy 30 km/h

04:49
Konec pomalé jízdy

1384. Návěst Konec pomalé jízdy (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska s černým písmenem „K“) upozorňuje strojvedoucího na místo, kde končí pomalá jízda nebo nepředvěstěná pomalá jízda.

05:05
Plzeň-Skvrňany

06:58
Rychlostník 100 km/h

07:18
Radiovník Přepněte kanálovou skupinu

08:57
Vjezdové návěstidlo Výstraha

09:06
Rychlostník 90 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

09:40
Vejprnice

10:16
Odjezdové návěstidlo Volno

12:23
Tlučná

13:54
Rychlostník 80 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

14:07
Nýřany

14:41
Rychlostník 90 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

14:55
Vpravo trať č. 181 (Nýřany - Heřmanova Huť)

17:21
Zbůch

17:30
Rychlostník 80 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

17:32
Stanoviště oddílového návěstidla: Očekávejte rychlost 40 km/h

18:09
Rychlostník 90 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

18:36
Vjezdové návěstidlo Rychlost 40 km/h a výstraha

21:50
Odjezdové návěstidlo Rychlost 40 km/h a volno

22:36
Chotěšov u Stoda

24:37
Rychlostník 80 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

25:25
Stod

27:25
Hradec u Stoda

29:39
Rychlostník 90 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

30:20
Vjezdové návěstidlo Výstraha

31:01
Holýšov

31:30
Odjezdové návěstidlo Stůj

31:32
Odjezdové návěstidlo Volno

34:09
Dolní Kamenice

34:12
Rychlostník 80 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

35:07
Rychlostník 90 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

36:14
Předvěst vjezdového návěstidla Očekávejte rychlost 40 km/h

36:29
Předvěstník Očekávejte traťovou rychlost 60 km/h

36:40
Vzdálenostní upozorňovadlo Vlak se blíží k hlavnímu návěstidlu

36:45
Vzdálenostní upozorňovadlo Vlak se blíží k hlavnímu návěstidlu

36:53
Vzdálenostní upozorňovadlo Vlak se blíží k hlavnímu návěstidlu

37:02
Vjezdové návěstidlo: Rychlost 40 km/h a očekávejte rychlost 40 km/h

37:04
Rychlostník 60 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

37:48
Staňkov

38:29
Odjezdové návěstidlo Rychlost 40 km/h a volno

38:43
Rychlostník 80 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

39:10
Rychlostník 100 km/h

39:57
Vzdálenostní upozorňovadlo Vlak se blíží k hlavnímu návěstidlu

40:01
Vzdálenostní upozorňovadlo Vlak se blíží k hlavnímu návěstidlu

40:05
Vzdálenostní upozorňovadlo Vlak se blíží k hlavnímu návěstidlu

40:08
Vjezdové návěstidlo Výstraha

761. Návěst Výstraha (žluté světlo) předvěstí návěst Stůj na následujícím hlavním návěstidle, umístěném nejméně na zábrzdnou vzdálenost. Je-li na vjezdovém (cestovém) návěstidle tato návěst, strojvedoucí projíždějícího vlaku jedná za vjezdu do stanice jako u vlaku pravidelně zastavujícího a musí ve stanici s vlakem zastavit, pokud nejsou splněny podmínky tohoto předpisu pro projetí vlaku.

40:21
Vpravo: trať č. 182 (Staňkov - Poběžovice)

41:19
Osvračín

42:53
Předvěstník Očekávejte traťovou rychlost 80 km/h

198. Předvěstník N je nepřenosné návěstidlo, které předvěstí traťovou rychlost pro soupravy, jejichž strojvedoucí se v daném místě neřídí návěstmi předvěstníku NS, předvěstníku R ani předvěstníku 3.

43:21
Rychlostník 80 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

43:48
Blížejov

46:27
Předvěstní štít Očekávejte pomalou jízdu 50 km/h

47:05
Začátek pomalé jízdy 

1380. Návěst Začátek pomalé jízdy (žlutá, na kratší straně postavená obdélníková deska s bílým okrajem a s černým písmenem „Z“) přikazuje strojvedoucímu od tohoto návěstidla nepřekročit rychlost pomalé jízdy.

47:07
Konec pomalé jízdy

1384. Návěst Konec pomalé jízdy (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska s černým písmenem „K“) upozorňuje strojvedoucího na místo, kde končí pomalá jízda nebo nepředvěstěná pomalá jízda.

47:09
Milavče

49:11
Předvěstní štít Očekávejte pomalou jízdu 50 km/h

49:29
Rychlostník 70 km/h

49:49
Začátek pomalé jízdy 

1380. Návěst Začátek pomalé jízdy (žlutá, na kratší straně postavená obdélníková deska s bílým okrajem a s černým písmenem „Z“) přikazuje strojvedoucímu od tohoto návěstidla nepřekročit rychlost pomalé jízdy.

49:52
Konec pomalé jízdy

1384. Návěst Konec pomalé jízdy (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska s černým písmenem „K“) upozorňuje strojvedoucího na místo, kde končí pomalá jízda nebo nepředvěstěná pomalá jízda.

51:06
Rychlostník 80 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

51:39
Vzdálenostní upozorňovadlo Vlak se blíží k hlavnímu návěstidlu

51:42
Předvěstník Očekávejte traťovou rychlost 60 km/h

51:44
Vzdálenostní upozorňovadlo Vlak se blíží k hlavnímu návěstidlu

51:49
Vzdálenostní upozorňovadlo Vlak se blíží k hlavnímu návěstidlu

51:53
Vjezdové návěstidlo Výstraha

52:16
Vlevo: trať č. 185 (Domažlice - Horažďovice předměstí)

52:18
Rychlostník 60 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

52:55
Domažlice

55:38
Odjezdové návěstidlo Volno

56:23
Rychlostník 90 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

56:54
Domažlice město

59:14
Předvěstník Očekávejte traťovou rychlost 60 km/h

59:39
Rychlostník 60 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

60:16
Rychlostník 70 km/h

60:16
Vpravo trať č. 184 (Domažlice - Planá u Mariánských Lázní)

60:41
Rychlostník 80 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

61:09
Rychlostník 90 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

61:10
Předvěstník Očekávejte traťovou rychlost 70 km/h

61:42
Rychlostník 70 km/h

61:58
Babylon

62:20
Rychlostník 80 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

64:00
Rychlostník 70 km/h

64:20
Česká Kubice

64:52
Rychlostník 80 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

73:29
Furth im Wald

Informace o trati: Plzeň hl. nádraží – Furth im Wald

Okolí tratě: Plzeň hl. nádraží – Furth im Wald

Chrám sv. Bartoloměje, Plzeň

Plzeňský chrám svatého Bartoloměje, stojící na zdejším náměstí Republiky, je starý jako město samo. Jeho historie se přitom začala psát už ve 13. století. Nicméně stavba, kterou známe dnes, spatřila světlo světa během 14. a 15. století. Jde o katedrálu s gotickým trojlodím s presbytářem a 103 metrů vysokou věží. Jde o nejvyšší kostelní věž v zemi.

Wilsonův most, Plzeň

Pod více než sto let starým Wilsonovým mostem v Plzni jsou podepsaní, kromě projektanta V. Mencla, stavaři Müller & Kapsa. Kamenný most s nárožními pavilonky, které ještě nedávno sloužily jako minikrámky a trafiky, se původně jmenoval po Františku Josefu I. Jméno W. Wilsona dostal až po první světové válce. Za socialismu byl však z ideologických důvodů opět přejmenován, přičemž byl znám jako most Stalinův. Dnes opět nese jméno amerického prezidenta. Od roku 1988 je chráněn jako kulturní památka České republiky. Nedávno si stavba odbyla rekonstrukci.

Západočeské muzeum, Plzeň

Budova Západočeského muzea, vystavená v novorenesančním stylu mezi lety 1896 a 1869 podle návrhu Josefa Škorpila, dodnes zdobí centrum západočeské metropole. Nabízí čtyři stálé expozice, dva výstavní sály a nemalou knihovnu.

Klášter Chotěšov

Ženský klášter, založen blahoslaveným Hroznatou na žádost jeho sestry, pochází ze začátku 13. století. Po smrti Přemysla Otakara II. byl klášter vypleněn a po opravě v roce 1282 byl znovu vysvěcen. Na počátku husitských válek se ale opět dočkal zkázy, později se však sestry vrátily. V období baroka byla dokončena čtyřkřídlá budova konventu. Na konci 18. století byl klášter opět zrušen, sestry se do Chotěšova vrátily až ve druhé polovině 19. století. Za druhé světové války byl v klášteře zřízen starobinec, který dostaly sestry na starost. V padesátých letech připadl objekt armádě, a dlužno říci, že zchátral. Před lety se zde natáčel například film Česká spojka s Anthony Hopkinsem aj.

Kostel sv. Vojtěcha, Milavče

Dějiny kostela sv. Vojtěcha sahají do poloviny 18. stol. Do té doby ve vísce na Domažlicku stála pouze kaple, o níž se v pramenech hovoří už v roce 1644. Teprve poté si místní prosadili výstavbu vlastního kostelíka. Stavitelem byl Antonín Spannbruckner z Prahy. Zvony slité roku 1875 jsou dílem plzeňských mistrů zvonařů Juránka a Pernera.

Mlýn Vodolenka, Chrastavice u Domažlic

Dnes se sice místu říká Vodolenka, nicméně mlýn dříve patřil rodům Vorlů či Fürtschů a v údolí bystřiny Zubřiny klapal od 18. století. Stavba disponuje rozsáhlým hospodářským zázemím, mlynář zde choval koně, skot i ovce, umístěné v samostatném ovčíně. Už na počátku 20. století přechází do majetku rodiny Zindulkových, posléze rodině Vochoců. Ti jej, zadlužený, předávají rodině Konopíků, kteří zde žili do 80. let. Dnes je areál v majetku rodiny Rudolfa Krause, který jej nákladně zrekonstruoval.

Domažlická šikmá věž

Podle dohadů historiků stojí věž ve středu domažlického náměstí od 2. poloviny 13. století. Původně totiž sloužila jako hláska, tedy pevná součást městského opevnění. Při pohledu z kteréhokoliv úhlu je však patrné, že je vychýlená. Od svislé osy ji dělí bezmála 60 cm. Za nakloněním k jihozápadu prý stojí nekvalitní podloží. Podle posledních průzkumů se však 56 m vysoká stavba už nehýbe.

Vrch Čerchov

Nejvyšší vrchol Českého lesa (1042 m. n. m) a dominanta Chodska se může pochlubit hned několika zajímavostmi. Stojí tu totiž dvě výškové budovy. Nejprve vrchol obsadili turisté a v roce 1905 tu vyrostla 24 metrů vysoká Kurzova rozhledna. V roce 1938, po „Mnichovu“, musel Klub českých turistů, kterému objekty na Čerchově patřily, vyklidit. Po druhé světové válce věž na samotné hranici s Bavorskem obsadila armáda, posléze, na přelomu 70. a 80. let tu zbudovala betonovo-dřevěnou věž pro anténní a radarové systémy. Za totality zde totiž fungoval radiotechnický prapor, který odposlouchával armády působících v SRN (Grafenwöhr apod.). Ještě před revolucí tu byl instalován, kromě minového pole, i komplet radiotechnického průzkumu KRTP 81 – pátrač Ramona, v letech 1991 – 1992 nahrazen vylepšeným modelem Tamara. Vojáci Čerchov opustili v roce 1995, stále sídlí jen na nedalekém Zvonu.

Rekreační oblast a koupaliště Babylon

Koupaliště Babylon si jen před několika lety odbylo velkou revitalizaci a místo, které bylo v letních měsících vyhledávané už za první republiky, se v poslední dekádě opět plní koupáníchtivými jedinci. Dnes tu najdete kemp, řadu restaurací a bister i skluzavky. Do rybníku se vejde 460 tisíc kubíků vody.

Hohen Bogen, Cham (D)

Hřeben Hohen Bogen (1079 m. n. m.) nedaleko bavorského Chamu tvoří významnou dominantu celého kraje. Ikonické jsou zejména jeho dva obří, světlé vysílače, resp. telekomunikační a odposlouchávací zařízení zemí NATO (obdoba Čerchova). Sloužili zde Němci, Američané a Francouzi. Vojenským účelům neslouží od roku 2003. Jedna z věží je běžně přístupná turistům, na zpřístupnění dalších objektů vystavěných za studené války se prý jedná. Dnes můžete na Hohen Bogenu lyžovat, v létě si naopak užít sáňkařskou dráhu.

Hohen Bogen

Přehrada Drachensee, Furth im Wald (D)

Začátek plánování výstavby přehrady Drachensee (Dračí jezero) nedaleko německého Furth im Waldu je datován do 70. let minulého století. Důvodem výstavby byla především protipovodňová opatření. Dračí jezero je rozděleno do 4 zón: provozní a bezpečnostní zóna, zóna k využití volného času a zotavení, zóna zážitků v přírodě a vytváření životního prostředí a ekologická a regenerační zóna.

Technické informace: Plzeň hl. nádraží – Furth im Wald

Vlak: Ex 362

Vozidlo: Lokomotiva řady 223 (DB)

Max. rychlost vozidla: 140 km/h

Délka tratě: 81 km

Délka záznamu: 1:14:13

Rozhovor se strojvedoucím: