Události na trati: Břeclav – Znojmo
1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.
1232. Návěst Přepněte kanálovou skupinu (bílá, na delší straně postavená deska, na ní černé číslo uvádějící kanálovou skupinu, nad číslem symbol telefonního sluchátka, nebo bílá deska postavená na kratší straně, přičemž číslo kanálové skupiny je sestaveno z černých číslic umístěných ve sloupci shora dolů pod symbolem telefonního sluchátka) přikazuje přepnout vlakový rádiový systém na stanovenou kanálovou skupinu. Je-li na rádiovníku černé velké písmeno „X“ před (nad) číslem kanálové skupiny, informuje o zkoušce spojení s dispečerem, bez písmene X s výpravčím. Černé písmeno „S“ na rádiovníku před (nad) číslem kanálové skupiny vyjadřuje simplexní provoz.
207. Rychlostník je nepřenosné návěstidlo, které návěstí traťovou rychlost od tohoto návěstidla. 1337. Při umístění dvou rychlostníků N nad sebou platí návěstěná traťová rychlost horního rychlostníku N pro jízdu vozidel, která jsou schopná průjezdu obloukem při působícím nedostatku převýšení alespoň 130 mm. Oba rychlostníky N mohou být umístěny na společném návěstidle (nazdvojeném rychlostníku).
207. Rychlostník je nepřenosné návěstidlo, které návěstí traťovou rychlost od tohoto návěstidla. 1337. Při umístění dvou rychlostníků N nad sebou platí návěstěná traťová rychlost horního rychlostníku N pro jízdu vozidel, která jsou schopná průjezdu obloukem při působícím nedostatku převýšení alespoň 130 mm. Oba rychlostníky N mohou být umístěny na společném návěstidle (nazdvojeném rychlostníku).
1160. Tabule před zastávkou se umísťuje před nejbližší následující návěstidlo s návěstí Konec nástupiště zastávky, která je umístěna na širé trati, na vzdálenost nejméně: a) 400 m – pro tratě s rychlostí 60 km/h a nižší; b) 700 m – pro tratě s rychlostí vyšší než 60 km/h do rychlosti 100 km/h; c) 1000 m – pro tratě s rychlostí vyšší než 100 km/h do rychlosti 120 km/h; d) 1550 m – pro tratě s rychlostí vyšší než 120 km/h do rychlosti 160 km/h. Pokud je vzdálenost při odjezdu ze stanice kratší než stanovená vzdálenost, umístí se tabule před zastávkou na odjezdové záhlaví; je-li vzdálenost mezi dvěma zastávkami kratší, umístí se v úrovni návěsti Konec nástupiště předchozí zastávky. V obou případech se tabule před zastávkou doplní návěstí Zkrácená vzdálenost.
1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.
207. Rychlostník je nepřenosné návěstidlo, které návěstí traťovou rychlost od tohoto návěstidla. 1337. Při umístění dvou rychlostníků N nad sebou platí návěstěná traťová rychlost horního rychlostníku N pro jízdu vozidel, která jsou schopná průjezdu obloukem při působícím nedostatku převýšení alespoň 130 mm. Oba rychlostníky N mohou být umístěny na společném návěstidle (nazdvojeném rychlostníku).
198. Předvěstník N je nepřenosné návěstidlo, které předvěstí traťovou rychlost pro soupravy, jejichž strojvedoucí se v daném místě neřídí návěstmi předvěstníku NS, předvěstníku R ani předvěstníku 3.
1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.
1160. Tabule před zastávkou se umísťuje před nejbližší následující návěstidlo s návěstí Konec nástupiště zastávky, která je umístěna na širé trati, na vzdálenost nejméně: a) 400 m – pro tratě s rychlostí 60 km/h a nižší; b) 700 m – pro tratě s rychlostí vyšší než 60 km/h do rychlosti 100 km/h; c) 1000 m – pro tratě s rychlostí vyšší než 100 km/h do rychlosti 120 km/h; d) 1550 m – pro tratě s rychlostí vyšší než 120 km/h do rychlosti 160 km/h. Pokud je vzdálenost při odjezdu ze stanice kratší než stanovená vzdálenost, umístí se tabule před zastávkou na odjezdové záhlaví; je-li vzdálenost mezi dvěma zastávkami kratší, umístí se v úrovni návěsti Konec nástupiště předchozí zastávky. V obou případech se tabule před zastávkou doplní návěstí Zkrácená vzdálenost.
1160. Tabule před zastávkou se umísťuje před nejbližší následující návěstidlo s návěstí Konec nástupiště zastávky, která je umístěna na širé trati, na vzdálenost nejméně: a) 400 m – pro tratě s rychlostí 60 km/h a nižší; b) 700 m – pro tratě s rychlostí vyšší než 60 km/h do rychlosti 100 km/h; c) 1000 m – pro tratě s rychlostí vyšší než 100 km/h do rychlosti 120 km/h; d) 1550 m – pro tratě s rychlostí vyšší než 120 km/h do rychlosti 160 km/h. Pokud je vzdálenost při odjezdu ze stanice kratší než stanovená vzdálenost, umístí se tabule před zastávkou na odjezdové záhlaví; je-li vzdálenost mezi dvěma zastávkami kratší, umístí se v úrovni návěsti Konec nástupiště předchozí zastávky. V obou případech se tabule před zastávkou doplní návěstí Zkrácená vzdálenost.
1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.
1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.
1037. Návěst Skupinové návěstidlo (bílá čtvercová deska s černým orámováním, na desce je černý šikmý pruh směřující z levého dolního rohu do pravého horního rohu) upozorňuje na skupinové návěstidlo. Pokyny návěstidla, na kterém je umístěno návěstní upozorňovadlo s návěstí Skupinové návěstidlo, nesmí být považovány za pokyny návěstidla platného jen pro jednu kolej.
1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.
1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.
1037. Návěst Skupinové návěstidlo (bílá čtvercová deska s černým orámováním, na desce je černý šikmý pruh směřující z levého dolního rohu do pravého horního rohu) upozorňuje na skupinové návěstidlo. Pokyny návěstidla, na kterém je umístěno návěstní upozorňovadlo s návěstí Skupinové návěstidlo, nesmí být považovány za pokyny návěstidla platného jen pro jednu kolej.
1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.
3404. Návěst Připravte se k vypnutí proudu (čtvercová, na vrcholu postavená modrá deska s bílým okrajem, uvnitř dva svislé bílé pruhy vedle sebe) předvěstí strojvedoucímu návěst Vypněte proud, Vypněte napájení průběžného vedení nebo Vypněte trakční odběr.
1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.
1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.
1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.
Návěst Zapněte proud (čtvercová, na vrcholu postavená modrá deska s bílým okrajem, uvnitř znak v podobě písmene „U“; není-li návěstidlo z odrazového materiálu, je znak z bílých odrazek): a) byl-li pokyn k vypnutí proudu návěstěn návěstí Vypněte proud, dovoluje strojvedoucímu elektrického hnacího vozidla začít odebírat trakční proud, zapnout pomocné pohony a zapnout napájení průběžného vedení centrálního zdroje energie, když elektrické hnací vozidlo minulo tuto návěst; b) byl-li pokyn k vypnutí proudu návěstěn návěstí Vypněte napájení průběžného vedení, dovoluje strojvedoucímu elektrického hnacího vozidla zapnout napájení průběžného vedení centrálního zdroje energie, až když celý vlak minul tuto návěst; c) byl-li pokyn k vypnutí proudu návěstěn návěstí Vypněte trakční odběr, dovoluje strojvedoucímu elektrického hnacího vozidla začít odebírat trakční proud, když elektrické hnací vozidlo minulo tuto návěst; d) dovoluje strojvedoucímu motorového hnacího vozidla zapnout napájení průběžného vedení centrálního zdroje energie, až když celý vlak minul tuto návěst.
3404. Návěst Připravte se k vypnutí proudu (čtvercová, na vrcholu postavená modrá deska s bílým okrajem, uvnitř dva svislé bílé pruhy vedle sebe) předvěstí strojvedoucímu návěst Vypněte proud, Vypněte napájení průběžného vedení nebo Vypněte trakční odběr.
1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.
1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.
1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.
Návěst Zapněte proud (čtvercová, na vrcholu postavená modrá deska s bílým okrajem, uvnitř znak v podobě písmene „U“; není-li návěstidlo z odrazového materiálu, je znak z bílých odrazek): a) byl-li pokyn k vypnutí proudu návěstěn návěstí Vypněte proud, dovoluje strojvedoucímu elektrického hnacího vozidla začít odebírat trakční proud, zapnout pomocné pohony a zapnout napájení průběžného vedení centrálního zdroje energie, když elektrické hnací vozidlo minulo tuto návěst; b) byl-li pokyn k vypnutí proudu návěstěn návěstí Vypněte napájení průběžného vedení, dovoluje strojvedoucímu elektrického hnacího vozidla zapnout napájení průběžného vedení centrálního zdroje energie, až když celý vlak minul tuto návěst; c) byl-li pokyn k vypnutí proudu návěstěn návěstí Vypněte trakční odběr, dovoluje strojvedoucímu elektrického hnacího vozidla začít odebírat trakční proud, když elektrické hnací vozidlo minulo tuto návěst; d) dovoluje strojvedoucímu motorového hnacího vozidla zapnout napájení průběžného vedení centrálního zdroje energie, až když celý vlak minul tuto návěst.
1232. Návěst Přepněte kanálovou skupinu (bílá, na delší straně postavená deska, na ní černé číslo uvádějící kanálovou skupinu, nad číslem symbol telefonního sluchátka, nebo bílá deska postavená na kratší straně, přičemž číslo kanálové skupiny je sestaveno z černých číslic umístěných ve sloupci shora dolů pod symbolem telefonního sluchátka) přikazuje přepnout vlakový rádiový systém na stanovenou kanálovou skupinu. Je-li na rádiovníku černé velké písmeno „X“ před (nad) číslem kanálové skupiny, informuje o zkoušce spojení s dispečerem, bez písmene X s výpravčím. Černé písmeno „S“ na rádiovníku před (nad) číslem kanálové skupiny vyjadřuje simplexní provoz.
1160. Tabule před zastávkou se umísťuje před nejbližší následující návěstidlo s návěstí Konec nástupiště zastávky, která je umístěna na širé trati, na vzdálenost nejméně: a) 400 m – pro tratě s rychlostí 60 km/h a nižší; b) 700 m – pro tratě s rychlostí vyšší než 60 km/h do rychlosti 100 km/h; c) 1000 m – pro tratě s rychlostí vyšší než 100 km/h do rychlosti 120 km/h; d) 1550 m – pro tratě s rychlostí vyšší než 120 km/h do rychlosti 160 km/h. Pokud je vzdálenost při odjezdu ze stanice kratší než stanovená vzdálenost, umístí se tabule před zastávkou na odjezdové záhlaví; je-li vzdálenost mezi dvěma zastávkami kratší, umístí se v úrovni návěsti Konec nástupiště předchozí zastávky. V obou případech se tabule před zastávkou doplní návěstí Zkrácená vzdálenost.
Návěst Připravte rádiové zařízení GSM-R k registraci (žlutá obdélníková deska s černým orámováním, postavená na kratší straně, na ní písmena GSM-R, nad písmeny symbol telefonního sluchátka, pod písmeny jsou v elipse písmena, vyjadřující symbol státu, do jehož systému GSM-R se registrace provádí) přikazuje zahájit přípravu na registraci rádiového zařízení GSM-R tak, aby u návěsti Začátek rádiového systému GSM-R bylo toto zařízení v systému GSM-R registrováno.
Návěst Traťová rychlost (bílý terč a na něm černé číslo; není-li návěstidlo z odrazek, je číslo s bílými odrazkami) přikazuje strojvedoucímu nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem při jízdě vlaku nebo posunového dílu, ve kterém je zařazeno hnací vozidlo skupiny přechodnosti 3. Stejným způsobem musí strojvedoucí postupovat, pokud je rychlostník 3 seskupen s jiným rychlostníkem. Ukončení rychlosti nařízené rychlostníkem 3 stanovuje rychlostník N, který není seskupen s rychlostníkem 3 nebo další rychlostník 3.
Návěst Začátek rádiového systému GSM-R (bílá obdélníková deska s černým orámováním, postavená na kratší straně, na ní písmena GSM-R, nad písmeny symbol telefonního sluchátka, pod písmeny jsou v elipse písmena, vyjadřující symbol státu, do jehož systému GSM-R se registrace provádí) přikazuje provádět komunikaci rádiovým zařízením v národním systému GSM-R, stanoveném příslušným symbolem státu.
Informace o trati: Břeclav – Znojmo
Po stopách vinic i železné opony
Rovinatou krajinou úrodné jižní Moravy se vine železniční trať, která vás zavede do srdce proslulého Lednicko-valtického areálu a zároveň připomene doby, kdy hranici lemoval ostnatý drát a vidové hlásky. Železniční trať z Břeclavi do Znojma vede po samé hranici naší země s Rakouskem a je živoucí připomínkou na několik epoch v dějinách republiky.
Trať č. 246 je jednokolejná neelektrifikovaná trať, spojující jihomoravská města Břeclav a Znojmo. Po části své trasy kopíruje státní hranici s Rakouskem a vede podél nich několik vinařských cyklostezek.
Délka tratě je 68,8 kilometru, maximální rychlost je 120 km/h. Současná podoba vznikla postupně ze dvou odboček z hlavní trati c.k. privilegované společnosti Státní dráhy Vídeň – Hrušovany n. J. –Střelice (Brno), přičemž úsek mezi Hrušovany a Znojmem postavila jmenovaná společnost v září roku 1870, čímž došlo ke spojení Znojma a Brna. Provoz v úseku Hrušovany – Břeclav byl zahájen v prosinci roku 1872. Při vzniku Československa byla trať zároveň argumentem pro připojení Valticka, které již bylo na území Dolních Rakous.
Na tento úsek navazovala již v 30. letech zrušená trať z Novosedel do Laa an der Thaya. V dobách, kde hranici rozdělovala železná opona trať vymezovala hraniční pásmo v úseku Boří les – Hrušovany nad Jevišovkou jako tzv. území signálky s ostnatými dráty. V současnosti je trať vedena v systému IDS JMK jako S8. V roce 2018 byla dokončena rekonstrukce a modernizace mezi Břeclaví a Mikulovem, se zvýšením rychlosti z 80 na 120 km/h. Trakční vedení mezi Znojmem a jižní hranicí s Rakouskem na trati do Vídně je i na našem území napájeno střídavým napětím o zvláštní frekvenci 16 ⅔ Hz. Tato napájecí soustava je zavedena kromě Rakouska i ve Švýcarsku a v Německu. Linka mezi Vídní –Retzem – Šatovem a Znojmem je obsluhována push-pull (vratnými) soupravami ÖBB.
Okolí tratě: Břeclav – Znojmo
Jedna z architektonicky nejoceňovanějších železničních staveb poslední dekády se klene nízko nad hladinou Staré Dyje u Bořího lesa. Nachází se nedaleko železniční stanice Břeclav a státní hranice s Rakouskem a je součástí hlavní koridorové trati Praha – Brno – Vídeň. Vyniká nejen složitými geometrickými prvky, ale i rozměry s rozpětím nosníků takřka 100 metrů a výškou 14 metrů v nejvyšším bodě. Jeho hmotnost je 900 tun a je konstruován pro rychlost 160 km/h. Provoz na něm byl zahájen v roce 2016, přičemž jeho cena byla více než 367 milionů korun.
Umělý lesní komplex, rozkládající se mezi Břeclaví a Valticemi, je součástí Lednicko-valtického areálu. Tvoří ho převážně teplomilné listnaté dřeviny a borovice. Lesem prochází i hlavní trať mezi Břeclaví a Znojmem. Na jeho území se nachází řada salet, drobných architektonicky zajímavých staveb, zde v podobě Dianina chrámu, letohrádku Tři grácie nebo kaple Sv. Huberta. Na jihovýchodním okraji je i řada staveb protipěchotního opevnění, bunkrů a také množství nevybuchlé munice, která zde byla rozeseta po likvidaci muniční továrny na konci 2. světové války.
Hojně navštěvované vinařské město s řadou historických a krajinných památek, jímž dominuje přiléhající Lednicko-valtický areál. Jádro města je chráněnou památkovou zónou. Kulturním centrem je pak valtický zámek, kde se odehrává řada koncertů a divadelních představení, a to jak v zámeckém parku, tak i v kapli nebo v barokním divadle. Zámek svůj renesanční a později barokní vzhled získal přestavbou původně gotického hradu ze 13. století. Současná podoba pochází z první poloviny 18. století. Raně barokní kostel Nanebevzetí Panny Marie je pak hlavní dominantou Valtic, podobně jako Kolonáda na Rajstně z roku 1823, ležící na vrchu homole, z níž je panoramatický výhled od Mikulova, přes Pavlovské vrchy až po luhy na Moravském poli.
Lovecký zámeček ze 17. století nechal zbudovat kardinál Dietrichestein. Původně byl zámeček postaven na ostrově uprostřed Nového rybníka. Stavba však od 18. století chátrala, přičemž poslední zbytky zájmu ze strany šlechty skončily s výstavbou železniční trati v roce 1872, která zcela pozměnila ráz okolí. Objekt však prochází rekonstrukcí.
Nedaleko bývalé celnice se na cyklostezce, s názvem Stezka svobody, nachází památník věnovaný lidem, kteří zemřeli při pokusu o překonání hranic mezi lety 1948-1989. V místě bývalých ostnatých drátů a dalších pozůstatků železné opony je menší expozice s informačními deskami. Samotný památník tvoří 53 kovových stél, na kterých jsou jména obětí.
Vápencové návrší na hraně Pálavských vrchů je jednou z dominant Mikulova. Tvoří ho několik sakrálních staveb s hlavní kaplí Sv. Šebestiána, který nechal vystavět v roce 1623 kardinál František z Dietrichsteina jako poděkování za ochranu města před morovou epidemií. Ke kapli vede křížová cesta se 14 kapličkami, kaplí a zvonicí Božího hrobu. Křížová cesta byla vysvěcena až roku 1776, přičemž za vlády Josefa II. byla prakticky zlikvidována a její objekty měly být zbourány. Dalších 80 let chátrala, až v roce 1865 došlo k jejímu znovuobnovení a vzniku tradičních poutí k Černé madoně loretánské.
Monumentální zámek stojí na místě původního hradu z počátku 13. století. Původně renesanční přestavba dostala po požáru v roce 1719 barokní úpravy. Na konci 2. světové války byl vypálen ustupující německou armádou. Nejcennější částí zámku je knihovna a sál předků. Prostory zámku využívá Regionální muzeum v Mikulově a slouží k pořádání kulturních a společenských akcí.
Částečně zrenovovaný dvoupatrový pěchotní srub Mj-S 29 z předválečného období. Uvnitř je k vidění expozice dobového vybavení a zbraní. Srub byl určen pro osádku 14 až 40 vojáků. Objekt pevnostního opevnění, jež bylo zařazeno do podúseku Mikulov a patřilo do úseku ŽSV XI. Hrušovany nad Jevišovkou. Jedná se o jediný realizovaný izolovaný pěchotní srub v tomto podúseku.
Historie cukrovaru sahá do roku 1851, kdy byl zdejší provoz jedním z celkového počtu 45 moravských cukrovarů. Počátek zdejší výroby je spojen s hraběnkou Annou z Hardeggu, majitelkou zdejšího panství a jejím manželem, kteří zahájili celkovou reorganizaci hrušovanského velkostatku, jejíž součástí byla i výstavba cukrovaru. Cukrovar zpočátku zpracoval denně okolo 3 t lokální řepy. Koncem roku 1872 to již bylo 250 tun. Tehdejší majitel hrabě Eduard Khuen-Belassi angažoval v roce 1882 malíře Alfonse Muchu, aby mu vyzdobil novou rezidenci. Na přelomu století dodával cukrovar produkty až do Indie. Po rozpadu monarchie upadá i export. S nadcházející světovou ekonomickou krizí pak i samotná výroba. Během druhé světové války byl provoz v německém držení. V roce 1948 byl podnik zestátněn a až v 70. letech prošel značným rozšířením. Počátkem 90. let 20. století byl privatizován a dnes je součástí zahraničního konsorcia Agrana Int.
Železniční čtyřobloukový viadukt byl postaven v letech 1869-1870 za rekordních 13 měsíců. Klene se nad zástavbou v údolí říčky Leskavy. Most v délce 90 metrů s výškou 25 metrů byl původně zamýšlen jako dvoukolejný, druhá kolej však nebyla nikdy vybudována a tak prostor pro ni slouží pěším. Most se nachází nedaleko hlavní znojemské stanice.
Technické informace: Břeclav – Znojmo
Vlak: Os 4508
Vozidlo: motorový vůz řady 854
Max. rychlost vozidla: 120 km/h
Délka tratě: 69 km
Délka záznamu: 1:15:47
Datum zveřejnění: 8. 2020