Rumburk – Děčín

Číslo tratě: 081
<
>
Po najetí kurzorem nad grafický symbol se zobrazí podrobný popis.

Události na trati: Rumburk – Děčín

00:00
Rumburk

01:15
Vpravo trať č. 084 (Rumburk - Panský - Mikulášovice)

01:26
Rychlostník 80 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

04:15
Vzdálenostní upozorňovadlo IV Vlak se blíží k samostatné předvěsti

04:19
Vzdálenostní upozorňovadlo III Vlak se blíží k samostatné předvěsti

04:22
Vzdálenostní upozorňovadlo II Vlak se blíží k samostatné předvěsti

04:25
Vzdálenostní upozorňovadlo I Vlak se blíží k samostatné předvěsti

04:28
Předvěst vjezdového návěstidla Očekávejte rychlost 40 km/h

04:52
Předvěstník Očekávejte traťovou rychlost 60 km/h

05:01
Vzdálenostní upozorňovadlo Vlak se blíží k hlavnímu návěstidlu

05:06
Vzdálenostní upozorňovadlo Vlak se blíží k hlavnímu návěstidlu

05:12
Vzdálenostní upozorňovadlo Vlak se blíží k hlavnímu návěstidlu

05:20
Vjezdové návěstidlo Rychlost 40 km/h a výstraha

05:43
Rychlostník 40 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

05:48
Vpravo trať č. 085 (Panský - Krásná Lípa)

06:20
Krásná Lípa

07:58
Rychlostník 60 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

08:53
Tabule před zastávkou Krásná Lípa město

09:31
Krásná Lípa město

09:39
Rychlostník 80 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

11:11
Předvěstník Očekávejte traťovou rychlost 40 km/h

11:25
Vjezdové návěstidlo Výstraha

761. Návěst Výstraha (žluté světlo) předvěstí návěst Stůj na následujícím hlavním návěstidle, umístěném nejméně na zábrzdnou vzdálenost. Je-li na vjezdovém (cestovém) návěstidle tato návěst, strojvedoucí projíždějícího vlaku jedná za vjezdu do stanice jako u vlaku pravidelně zastavujícího a musí ve stanici s vlakem zastavit, pokud nejsou splněny podmínky tohoto předpisu pro projetí vlaku.

11:47
Rychlostník 40 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

12:05
Vlevo trať č. 089 (Zittau - Liberec - Rybniště)

12:09
Rychlostník 60 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

12:30
Rybniště

14:59
Horní rychlostník 90 km/h; dolní rychlostník 85 km/h

15:53
Vzdálenostní upozorňovadlo IV Vlak se blíží k samostatné předvěsti

15:56
Vzdálenostní upozorňovadlo III Vlak se blíží k samostatné předvěsti

15:59
Vzdálenostní upozorňovadlo II Vlak se blíží k samostatné předvěsti

16:02
Vzdálenostní upozorňovadlo I Vlak se blíží k samostatné předvěsti

16:04
Předvěst vjezdového návěstidla Očekávejte rychlost 40 km/h

16:42
Vzdálenostní upozorňovadlo Vlak se blíží k hlavnímu návěstidlu

16:47
Vzdálenostní upozorňovadlo Vlak se blíží k hlavnímu návěstidlu

16:54
Vzdálenostní upozorňovadlo Vlak se blíží k hlavnímu návěstidlu

16:59
Horní rychlostník 75 km/h, dolní rychlostník 70 km/h

17:00
Vjezdové návěstidlo Rychlost 40 km/h a výstraha

17:39
Chřibská

21:27
Cestové návěstidlo Rychlost 50 km/h a očekávejte rychlost 40 km/h

21:45
Odjezdové návěstidlo Rychlost 50 km/h a volno

24:47
Vzdálenostní upozorňovadlo IV Vlak se blíží k samostatné předvěsti

24:51
Vzdálenostní upozorňovadlo III Vlak se blíží k samostatné předvěsti

24:54
Vzdálenostní upozorňovadlo II Vlak se blíží k samostatné předvěsti

24:58
Vzdálenostní upozorňovadlo I Vlak se blíží k samostatné předvěsti

25:01
Předvěst vjezdového návěstidla Očekávejte rychlost 40 km/h

25:20
Vzdálenostní upozorňovadlo III Vlak se blíží k samostatné předvěsti

25:26
Vzdálenostní upozorňovadlo II Vlak se blíží k samostatné předvěsti

25:32
Vzdálenostní upozorňovadlo I Vlak se blíží k samostatné předvěsti

25:39
Vjezdové návěstidlo Rychlost 40 km/h a volno

25:47
Rychlostník 55 km/h

25:58
Rychlostník 50 km/h

Návěst Traťová rychlost (bílý terč a na něm černé číslo; není-li návěstidlo z odrazek, je číslo s bílými odrazkami) přikazuje strojvedoucímu nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem při jízdě vlaku nebo posunového dílu, ve kterém je zařazeno hnací vozidlo skupiny přechodnosti 3. Stejným způsobem musí strojvedoucí postupovat, pokud je rychlostník 3 seskupen s jiným rychlostníkem. Ukončení rychlosti nařízené rychlostníkem 3 stanovuje rychlostník N, který není seskupen s rychlostníkem 3 nebo další rychlostník 3.

26:17
Jedlová

28:03
Vlevo trať č. 080 (Rumburk - Kolín)

28:05
Rychlostník 60 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

32:44
Přejezdník Uzavřený přejezd

32:47
Tabule před zastávkou Kytlice

32:58
Rychlostník 70 km/h

33:34
Kytlice

36:14
Rychlostník 60 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

36:35
Mlýny

38:52
Horní rychlostník 75 km/h, dolní rychlostník 70 km/h

39:23
Horní rychlostník 90 km/h; dolní rychlostník 85 km/h

39:50
Předvěstník Očekávejte traťovou rychlost 60 km/h

40:20
Horní rychlostník 70 km/h / dolní rychlostník 65 km/h

41:31
Horní rychlostník 90 km/h; dolní rychlostník 85 km/h

42:13
Tabule před zastávkou Horní Kamenice

42:25
Horní rychlostník 70 km/h / dolní rychlostník 65 km/h

42:40
Horní rychlostník 65/ dolní rychlostník 60 km/h

42:56
Horní Kamenice

44:21
Horní rychlostník 85 km/h, dolní rychlostník 80 km/h

44:35
Předvěstník Očekávejte traťovou rychlost 60 km/h

45:00
Vypněte proud

45:09
Rychlostník 60 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

45:10
Vlevo trať č. 901 (Česká Kamenice - Kamenický Šenov)

45:21
Česká Kamenice

48:03
Horní rychlostník 75 km/h, dolní rychlostník 70 km/h

48:17
Horní rychlostník 90 km/h; dolní rychlostník 85 km/h

49:08
Vypněte proud

49:28
Horní rychlostník 80 km/h / dolní rychlostník 75 km/h

49:45
Horní rychlostník 90 km/h; dolní rychlostník 85 km/h

50:07
Tabule před zastávkou Veselé pod Rabštejnem

50:32
Výstražný kolík Pískejte

50:35
Veselé pod Rabštejnem

52:36
Vzdálenostní upozorňovadlo IV Vlak se blíží k samostatné předvěsti

52:40
Vzdálenostní upozorňovadlo III Vlak se blíží k samostatné předvěsti

52:43
Vzdálenostní upozorňovadlo II Vlak se blíží k samostatné předvěsti

52:47
Vzdálenostní upozorňovadlo I Vlak se blíží k samostatné předvěsti

52:48
Horní rychlostník 80 km/h / dolní rychlostník 75 km/h

52:50
Předvěst vjezdového návěstidla Očekávejte rychlost 40 km/h

53:31
Tabule před zastávkou Markvartice

53:32
Vjezdové návěstidlo Rychlost 50 km/h a výstraha

54:05
Horní rychlostník 75 km/h, dolní rychlostník 70 km/h

54:15
Rychlostník 70 km/h

54:36
Rychlostník 50 km/h

Návěst Traťová rychlost (bílý terč a na něm černé číslo; není-li návěstidlo z odrazek, je číslo s bílými odrazkami) přikazuje strojvedoucímu nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem při jízdě vlaku nebo posunového dílu, ve kterém je zařazeno hnací vozidlo skupiny přechodnosti 3. Stejným způsobem musí strojvedoucí postupovat, pokud je rychlostník 3 seskupen s jiným rychlostníkem. Ukončení rychlosti nařízené rychlostníkem 3 stanovuje rychlostník N, který není seskupen s rychlostníkem 3 nebo další rychlostník 3.

54:37
Markvartice

60:00
Rychlostník 70 km/h

60:14
Horní rychlostník 85 km/h, dolní rychlostník 80 km/h

61:24
Tabule před zastávkou Dolní Habartice

62:01
Dolní Habartice

64:14
Předvěstník Očekávejte traťovou rychlost 70 km/h

64:46
Rychlostník 70 km/h

64:48
Vjezdové návěstidlo Výstraha

65:02
Rychlostník 60 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

65:06
Vlevo trať č. 081 (Rumburk - Česká Lípa - Benešov nad Ploučnicí - Děčín hl.n.)

65:16
Benešov nad Ploučnicí

67:05
Odjezdové návěstidlo Rychlost 40 km/h a volno

67:20
Rychlostník 70 km/h

67:24
Horní rychlostník 80 km/h / dolní rychlostník 75 km/h

68:28
Tabule před zastávkou Malá Veleň

69:11
Malá Veleň

69:22
Rychlostník 75 km/h

69:36
Horní rychlostník 85 km/h, dolní rychlostník 80 km/h

71:36
Tabule před zastávkou Březiny u Děčína

72:11
Březiny u Děčína

72:49
Vzdálenostní upozorňovadlo III Vlak se blíží k samostatné předvěsti

72:54
Vzdálenostní upozorňovadlo II Vlak se blíží k samostatné předvěsti

72:59
Vzdálenostní upozorňovadlo I Vlak se blíží k samostatné předvěsti

73:02
Předvěst vjezdového návěstidla Očekávejte rychlost 40 km/h

73:35
Předvěstník Očekávejte traťovou rychlost 40 km/h

73:44
Rychlostník 70 km/h

73:55
Vjezdové návěstidlo Rychlost 40 km/h a výstraha

74:00
Nahoře trať č. 073 (Děčín východ - Ústí nad Labem Střekov)

74:17
Rychlostník 40 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

75:09
Děčín východ

76:50
Odjezdové návěstidlo Rychlost 40 km/h a volno

76:57
Rychlostník 40 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

77:10
Vzdálenostní upozorňovadlo III Vlak se blíží k samostatné předvěsti

77:17
Vzdálenostní upozorňovadlo II Vlak se blíží k samostatné předvěsti

77:24
Vzdálenostní upozorňovadlo I Vlak se blíží k samostatné předvěsti

77:31
Předvěst vjezdového návěstidla Očekávejte rychlost 40 km/h

78:36
Rychlostník 35 km/h

78:39
Vjezdové návěstidlo Rychlost 40 km/h a výstraha

78:47
Rychlostník 30 km/h

78:57
Vpravo trať č. 090 (Děčín hl.n. - Praha hl.n.)

78:58
Rychlostník 40 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

79:14
Děčín hl.n.

Informace o trati: Rumburk – Děčín

Okolí tratě: Rumburk – Děčín

Zámek Děčín

Barokně – klasicistní zámek se nachází přímo ve středu města nad soutokem Labe a Ploučnice a byl postaven v místech, kde v 10. století stávalo dřevěné hradiště. Později zámek sloužil řadě rodů, především však pánům z Vartenberka, z Bünau a Thun-Hohensteinům. Ve třicátých letech 20. století museli Thunové zámek prodat Československu. Poté postupně sloužil vojenským posádkám. Když v roce 1991 odešli Sověti, byl zámek obnoven a zpřístupněn veřejnosti. Dnes patří městu.

Železniční most Děčín

Děčínský železniční most pochází z roku 1867 a klene se přes řeky Labe a Ploučnici. Částečně kamenný a částečně příhradový. V roce 2013 si odbyl celkovou rekonstrukci.

Tyršův most Děčín

Řetězový most císařovny Alžběty posloužil v roce 1933 coby základ nového Tyršova mostu. Most je pojmenován po slavném děčínském rodákovi Miroslavu Tyršovi. Horní oblouky dosahují výšky 17,5 metru. Most je dlouhý zhruba 118 metrů.

Výletní zámeček na Pastýřské stěně v Děčíně

Nad Děčínem, nad zdejší Pastýřskou stěnou se od roku 1905 vyvyšuje kamenná stavba, inspirovaná středověkým hradem. Na svém místě nahradila stařičký dřevěný hostinec. Autory projektu jsou pánové Putz a Weber. Součástí objektu je i 13 metrů vysoká vyhlídková věž. Místo, nyní pod vedením zdejší ZOO, je veřejnosti přístupné.

Věže benešovských památek

V roce 2015 uplynulo 500 let od příchodu šlechtického rodu Salhausenů do Benešova nad Ploučnicí. Díky nim a jejich stavitelským aktivitám se město stalo nejvýznamnějším střediskem tzv. saské renesance na severu Čech. Z takto postavených památek vyniká zámecký komplex. Věžičky Dolního zámku uvidíte i z okna vlaku stejně jako radniční věž s hodinami nebo věž kostela Navštívení Panny Marie. K této benešovské svatyni přiléhá salhausenská pohřební kaple s cenným souborem epitafů.

Kostel sv. Jana Křtitele Horní Habartice

Před Markvarticemi se vám po pravé straně (ve směru na Rumburk) ukáže kostel sv. Jana Křtitele. Před sedmi lety opravená sakrální stavba byla v Horních Habarticích postavena v roce 1787. Kolem kostela prochází zeleně značená turistická trasa. Ta vede od nádraží v Markvarticích a přes Sokolí vrch se po ní dostanete až do Děčína. I betonovou, 51 metrů vysokou rozhlednu na Sokolím vrchu, můžete spatřit z okna vlaku, a to nedaleko za Markvarticemi.

Akvadukt přes Kamenici u České Kamenice

Z konce 19. století pochází akvadukt, nacházející se nedaleko kamenické Fučíkovy ulice. Jde však jen o torzo stavby náhonu, který nebyl nikdy dostavěn.

Skála Hrnčíř s kapličkou

Za zastávkou Horní Kamenice jistě postřehnete blízko železniční tratě osamocenou pískovcovou skálu Hrnčíř. Pod ní stojí kaplička, která byla vytesána z menší skalky. Cestou z Horní Kamenice do Mlýnů můžete z okna vlaku zahlédnout i informační tabule naučné stezky Okolím Studence. Ty seznamují – česky i německy – s dalšími zajímavostmi této části Lužických hor. Třiadvacet kilometrů dlouhá stezka začíná u vlakové zastávky Mlýny, ale vydat se po ní můžete i opačným směrem z Horní Kamenice.

Roubené chalupy

Mezi Mlýny a Kytlicemi projíždějí vlaky půvabným údolím říčky Kamenice. Kromě přírody, jejíž malebnost umocňují pískovcové skály, zaujmou krásná venkovská stavení. Roubené chalupy lze vidět z vlaku po celé délce tratě, ale ty nejkrásnější objevíte právě na tomto úseku. Některé z nich jsou i památkově chráněné. Od 50. let minulého století se stávají Kytlice vyhledávanou rekreační lokalitou. Na místním hřbitově je pochován herec a spisovatel Miroslav Horníček se svou ženou Bělou a synem.

Velký rybník u Rybniště

Až vyjede vlak z nádraží v Rybništi, dívejte se vpravo ve směru jízdy. Zanedlouho se vám ukáže Velký rybník v kulisách Lužických hor. Jde o největší rybník na Děčínsku a s přilehlými mokřady a rašelinnými loukami byla tato oblast v roce 1982 vyhlášena za přírodní rezervaci. Nejenže v této rezervaci roste mnoho vzácných rostlin, ale Velký rybník je také významnou zastávkou tažného ptactva a jejich hnízdištěm. Na Velkém rybníku lze spatřit jeřába popelavého i orla mořského.

Technické informace: Rumburk – Děčín

Vlak: Os 6655
Vozidlo: motorová jednotka řady 844 RegioShark
Max. rychlost jednotky: 120 km/h
Délka tratě: 61 km
Délka záznamu: 1:20:02

Rozhovor se strojvedoucím: Pavel Kružík

pohledzvlaku.cz_pavel kružíkV jakém roce a do jaké služebny jste nastoupil k ČD/ČSD?

Do LD Česká Lípa, pracoviště Rumburk jsem přišel v lednu 1987 na pozici pomocník strojvedoucího – kandidát na strojvedoucího.


Jak se vyvíjela Vaše profesní kariéra?

Zůstal jsem strojvedoucím v Rumburku až do dnešních dnů. Během své kariéry jsem vodil stroje řad 735, 810, 753, 754, 830 a mnoha dalšími, až k dnešním řadám 642 a 844.


Vzpomínáte si na první řadu, kterou jste obsluhoval?

První stroj, se kterým jsem jakožto čerstvý strojvedoucí jezdil na rumburské záloze, byl Pielstick 735.180.


Jaké vlaky jste dopravoval?

Zpočátku jsem většinu času strávil na záloze, pak přibyly nějaké manipulační vlaky po Šluknovském výběžku. Po nějakém čase jsem už jezdil průběžné vlaky směr Děčín a Ebersbach S. Na vlacích osobní přepravy jsem se svezl asi až po šesti letech strojvůdcování.  


Které vozidlo a trať máte nejraději a proč?

Nejraději mám tzv. Panskou dráhu při jízdě řadou 810, neb je tam trať nahoru/dolů, všude pobíhá lesní zvěř a s motoráčkem si tu jízdu opravdu užijete.


Co byste označil za nejzajímavější zážitek ve své kariéře?

Jednoznačně zalehnutí mladistvého sebevraha přede mnou vedený vlak, neboť se mi zadařilo zastavit jen pár metrů před ním, což dnes považuji skoro za zázrak.

 

Máte nějaké profesní či životní motto?

Výroků znám spousty, ale žádným z nich se neřídím.

 

Berete svou práci jako zaměstnání nebo poslání, případně proč?

Při nástupu to bylo prostě zajímavé zaměstnání, které se po třiceti letech ke mně už ale pěkně přilíplo.


Zvolil byste opětovně svou pracovní kariéru na dráze?

Dnes ne, jsou jiné možnosti a svět se za ta léta dost změnil, ale i tenkrát bylo spíš vhodnější dále studovat, a pokud bych tedy mohl měnit, zkusil bych tu druhou cestu.


Jaký je Váš osobní sen spojený se železnicí?

Ten mají asi všichni železničáři z provozu stejný: zjednodušení té hromady všemožných předpisů.


Jak bude podle vás vypadat železniční doprava v ČR za 50 let?

Hustota sítě podstatně prořídne, jízda vlaků bude řízena zcela automaticky a strojvůdci zůstanou jen v nízkém počtu, co by záloha do špatných dnů.