Brno hl. nádraží – Choceň

Číslo tratě: 260, 010
<
>
Po najetí kurzorem nad grafický symbol se zobrazí podrobný popis.

Události na trati: Brno hl. nádraží – Choceň

00:10
Brno hlavní nádraží

01:39
Rychlostník 85 km/h

01:47
Jednotka 640 006 v čele vlaku Os 4713 (Brno hl.n. - Praha hl.n.)

02:34
Jednotka 660 109 v čele vlaku Rx 861 (Brno hl.n. - Praha hl.n.)

02:53
Vpravo trať 340 - Brno hl.n. - Brno-Židenice - Uherské Hradiště

03:04
Rychlostník 80 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

03:20
Brno-Židenice

03:55
Horní rychlostník 115 km/h, dolní rychlostník 110 km/h

04:24
Předvěstník Očekávejte traťovou rychlost 90 km/h

04:59
Předvěstník Očekávejte traťovou rychlost 70 km/h

05:01
Připravte se k vypnutí proudu

3404. Návěst Připravte se k vypnutí proudu (čtvercová, na vrcholu postavená modrá deska s bílým okrajem, uvnitř dva svislé bílé pruhy vedle sebe) předvěstí strojvedoucímu návěst Vypněte proud, Vypněte napájení průběžného vedení nebo Vypněte trakční odběr.

05:04
Horní rychlostník 95 km/h; Dolní rychlostník 90 km/h

05:44
Horní rychlostník 75 km/h, dolní rychlostník 70 km/h

05:49
Vypněte proud

05:56
Zapněte proud

Návěst Zapněte proud (čtvercová, na vrcholu postavená modrá deska s bílým okrajem, uvnitř znak v podobě písmene „U“; není-li návěstidlo z odrazového materiálu, je znak z bílých odrazek): a) byl-li pokyn k vypnutí proudu návěstěn návěstí Vypněte proud, dovoluje strojvedoucímu elektrického hnacího vozidla začít odebírat trakční proud, zapnout pomocné pohony a zapnout napájení průběžného vedení centrálního zdroje energie, když elektrické hnací vozidlo minulo tuto návěst; b) byl-li pokyn k vypnutí proudu návěstěn návěstí Vypněte napájení průběžného vedení, dovoluje strojvedoucímu elektrického hnacího vozidla zapnout napájení průběžného vedení centrálního zdroje energie, až když celý vlak minul tuto návěst; c) byl-li pokyn k vypnutí proudu návěstěn návěstí Vypněte trakční odběr, dovoluje strojvedoucímu elektrického hnacího vozidla začít odebírat trakční proud, když elektrické hnací vozidlo minulo tuto návěst; d) dovoluje strojvedoucímu motorového hnacího vozidla zapnout napájení průběžného vedení centrálního zdroje energie, až když celý vlak minul tuto návěst.

06:13
Jednotka 814 197-0 v čele soupravového vlaku 4775

07:52
Bílovice nad Svitavou

08:59
Předvěstní štít Očekávejte pomalou jízdu 50 km/h

09:39
Začátek pomalé jízdy 

1380. Návěst Začátek pomalé jízdy (žlutá, na kratší straně postavená obdélníková deska s bílým okrajem a s černým písmenem „Z“) přikazuje strojvedoucímu od tohoto návěstidla nepřekročit rychlost pomalé jízdy.

10:00
Konec pomalé jízdy

1384. Návěst Konec pomalé jízdy (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska s černým písmenem „K“) upozorňuje strojvedoucího na místo, kde končí pomalá jízda nebo nepředvěstěná pomalá jízda.

10:31
Rychlostník 80 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

11:32
Babice nad Svitavou

12:01
Předvěstní štít Očekávejte pomalou jízdu 50 km/h

12:29
Lokomotiva 1216 227-9 v čele vlaku railjet 71 (Praha hl.n. - Graz Hbf)

12:41
Začátek pomalé jízdy 

1380. Návěst Začátek pomalé jízdy (žlutá, na kratší straně postavená obdélníková deska s bílým okrajem a s černým písmenem „Z“) přikazuje strojvedoucímu od tohoto návěstidla nepřekročit rychlost pomalé jízdy.

13:39
Horní rychlostník 80 km/h, dolní rychlostník 75 km/h

13:56
Konec pomalé jízdy

1384. Návěst Konec pomalé jízdy (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska s černým písmenem „K“) upozorňuje strojvedoucího na místo, kde končí pomalá jízda nebo nepředvěstěná pomalá jízda.

14:12
Adamov

15:01
Adamov zastávka

15:06
Jednotka 640 004-8 v čele vlaku Os 4745 (Rájec Jestřebí - Brno hl.n.)

16:18
Rychlostník 90 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

16:56
Horní rychlostník 90 km/h; Dolní rychlostník 80 km/h

207. Rychlostník je nepřenosné návěstidlo, které návěstí traťovou rychlost od tohoto návěstidla. 1337. Při umístění dvou rychlostníků N nad sebou platí návěstěná traťová rychlost horního rychlostníku N pro jízdu vozidel, která jsou schopná průjezdu obloukem při působícím nedostatku převýšení alespoň 130 mm. Oba rychlostníky N mohou být umístěny na společném návěstidle (nazdvojeném rychlostníku).

17:44
Rychlostník 95 km/h

18:01
Předvěstník Očekávejte traťovou rychlost 70 km/h

18:34
Připravte se k vypnutí proudu

3404. Návěst Připravte se k vypnutí proudu (čtvercová, na vrcholu postavená modrá deska s bílým okrajem, uvnitř dva svislé bílé pruhy vedle sebe) předvěstí strojvedoucímu návěst Vypněte proud, Vypněte napájení průběžného vedení nebo Vypněte trakční odběr.

18:39
Rychlostník 70 km/h

19:10
Vypněte proud

19:13
Zapněte proud

Návěst Zapněte proud (čtvercová, na vrcholu postavená modrá deska s bílým okrajem, uvnitř znak v podobě písmene „U“; není-li návěstidlo z odrazového materiálu, je znak z bílých odrazek): a) byl-li pokyn k vypnutí proudu návěstěn návěstí Vypněte proud, dovoluje strojvedoucímu elektrického hnacího vozidla začít odebírat trakční proud, zapnout pomocné pohony a zapnout napájení průběžného vedení centrálního zdroje energie, když elektrické hnací vozidlo minulo tuto návěst; b) byl-li pokyn k vypnutí proudu návěstěn návěstí Vypněte napájení průběžného vedení, dovoluje strojvedoucímu elektrického hnacího vozidla zapnout napájení průběžného vedení centrálního zdroje energie, až když celý vlak minul tuto návěst; c) byl-li pokyn k vypnutí proudu návěstěn návěstí Vypněte trakční odběr, dovoluje strojvedoucímu elektrického hnacího vozidla začít odebírat trakční proud, když elektrické hnací vozidlo minulo tuto návěst; d) dovoluje strojvedoucímu motorového hnacího vozidla zapnout napájení průběžného vedení centrálního zdroje energie, až když celý vlak minul tuto návěst.

19:51
Horní rychlostník 105 km/h, dolní rychlostník 100 km/h

20:05
Blansko

22:33
Blansko město

23:00
Rychlostník 120 km/h

24:06
Horní rychlostník 140 km/h, dolní rychlostník 120 km/h

24:11
Dolní Lhota

24:56
Jednotka 560 025-9 v čele vlaku Os 4715 (Letovice - Křenovice horní nádraží)

25:16
Rájec Jestřebí

25:31
Předvěstník Očekávejte traťovou rychlost 120 km/h

26:03
Horní rychlostník 125 km/h, dolní rychlostník 120 km/h

27:05
Doubravice nad Svitavou

27:28
Předvěstník Očekávejte traťovou rychlost 80 km/h

198. Předvěstník N je nepřenosné návěstidlo, které předvěstí traťovou rychlost pro soupravy, jejichž strojvedoucí se v daném místě neřídí návěstmi předvěstníku NS, předvěstníku R ani předvěstníku 3.

28:07
Horní rychlostník 95 km/h; dolní rychlostník 85

28:36
Horní rychlostník 95 km/h; Dolní rychlostník 90 km/h

29:59
Horní rychlostník 100 km/h; Dolní rychlostník 95 km/h

207. Rychlostník je nepřenosné návěstidlo, které návěstí traťovou rychlost od tohoto návěstidla. 1337. Při umístění dvou rychlostníků N nad sebou platí návěstěná traťová rychlost horního rychlostníku N pro jízdu vozidel, která jsou schopná průjezdu obloukem při působícím nedostatku převýšení alespoň 130 mm. Oba rychlostníky N mohou být umístěny na společném návěstidle (nazdvojeném rychlostníku).

30:05
Vpravo trať 262 - Skalice nad Svitavou - Velké Opatovice

30:28
Skalice nad Svitavou

34:05
Horní rychlostník 105 km/h, dolní rychlostník 100 km/h

34:59
Svitávka

36:27
Horní rychlostník 100 km/h; Dolní rychlostník 90 km/h

207. Rychlostník je nepřenosné návěstidlo, které návěstí traťovou rychlost od tohoto návěstidla. 1337. Při umístění dvou rychlostníků N nad sebou platí návěstěná traťová rychlost horního rychlostníku N pro jízdu vozidel, která jsou schopná průjezdu obloukem při působícím nedostatku převýšení alespoň 130 mm. Oba rychlostníky N mohou být umístěny na společném návěstidle (nazdvojeném rychlostníku).

36:34
Zboněk

36:51
Horní rychlostník 105 km/h, dolní rychlostník 100 km/h

37:35
Letovice zastávka

39:02
Letovice

42:11
Připravte se k vypnutí proudu

3404. Návěst Připravte se k vypnutí proudu (čtvercová, na vrcholu postavená modrá deska s bílým okrajem, uvnitř dva svislé bílé pruhy vedle sebe) předvěstí strojvedoucímu návěst Vypněte proud, Vypněte napájení průběžného vedení nebo Vypněte trakční odběr.

42:42
Vypněte proud

42:48
Zapněte proud

Návěst Zapněte proud (čtvercová, na vrcholu postavená modrá deska s bílým okrajem, uvnitř znak v podobě písmene „U“; není-li návěstidlo z odrazového materiálu, je znak z bílých odrazek): a) byl-li pokyn k vypnutí proudu návěstěn návěstí Vypněte proud, dovoluje strojvedoucímu elektrického hnacího vozidla začít odebírat trakční proud, zapnout pomocné pohony a zapnout napájení průběžného vedení centrálního zdroje energie, když elektrické hnací vozidlo minulo tuto návěst; b) byl-li pokyn k vypnutí proudu návěstěn návěstí Vypněte napájení průběžného vedení, dovoluje strojvedoucímu elektrického hnacího vozidla zapnout napájení průběžného vedení centrálního zdroje energie, až když celý vlak minul tuto návěst; c) byl-li pokyn k vypnutí proudu návěstěn návěstí Vypněte trakční odběr, dovoluje strojvedoucímu elektrického hnacího vozidla začít odebírat trakční proud, když elektrické hnací vozidlo minulo tuto návěst; d) dovoluje strojvedoucímu motorového hnacího vozidla zapnout napájení průběžného vedení centrálního zdroje energie, až když celý vlak minul tuto návěst.

43:43
Horní rychlostník 120 km/h, dolní rychlostník 100 km/h

44:37
Předvěstník Očekávejte traťovou rychlost 100 km/h

44:46
Lokomotiva 380 018-2 v čele vlaku EC 275

45:02
Rozhraní

45:14
Horní rychlostník 105 km/h, dolní rychlostník 100 km/h

45:27
Předvěstník Očekávejte traťovou rychlost 80 km/h

198. Předvěstník N je nepřenosné návěstidlo, které předvěstí traťovou rychlost pro soupravy, jejichž strojvedoucí se v daném místě neřídí návěstmi předvěstníku NS, předvěstníku R ani předvěstníku 3.

46:06
Horní rychlostník 90 km/h; dolní rychlostník 85 km/h

46:34
Moravská Chrastová

47:23
Březová nad Svitavou

47:30
Jednotka 560 023-4 v čele vlaku Os 4717 (Březová nad Svitavou - Křenovice horní nádraží)

51:23
Březová nad Svitavou-Dlouhá

53:02
Rychlostník 100 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

54:02
Horní rychlostník 95 km/h; Dolní rychlostník 90 km/h

54:18
Horní rychlostník 105 km/h, dolní rychlostník 100 km/h

55:41
Hradec nad Svitavou

55:42
Horní rychlostník 140 km/h, dolní rychlostník 120 km/h

56:45
Předvěstník Očekávejte traťovou rychlost 120 km/h

57:16
Horní rychlostník 125 km/h, dolní rychlostník 120 km/h

57:32
Svitavy-Lány

57:50
Připravte se ke stažení sběrače

3414. Návěst Připravte se ke stažení sběrače (čtvercová, na vrcholu postavená modrá deska s bílým okrajem, uvnitř dva krátké vodorovné bílé pruhy umístěné symetricky, levý ve spodní a pravý v horní části desky; není-li návěstidlo z odrazového materiálu, jsou pruhy z bílých odrazek) předvěstí strojvedoucímu elektrického hnacího vozidla návěst Stáhněte sběrač, Kolej v přímém směru bez trakčního vedení, Kolej ve směru doprava bez trakčního vedení nebo Kolej ve směru doleva bez trakčního vedení.

57:59
Předvěstník Očekávejte traťovou rychlost 110 km/h

58:16
Stáhněte sběrač

3415. Návěst Stáhněte sběrač (čtvercová, na vrcholu postavená modrá deska s bílým okrajem, uvnitř vodorovný bílý pruh v úhlopříčce; není-li návěstidlo z odrazového materiálu, je pruh z bílých odrazek) přikazuje strojvedoucímu elektrického hnacího vozidla jízdu se staženým sběračem nejpozději v úrovni této návěsti.

58:23
Začátek stejnosměrné trakční soustavy

58:26
Zdvihněte sběrač

3416. Návěst Zdvihněte sběrač (čtvercová, na vrcholu postavená modrá deska s bílým okrajem, uvnitř svislý bílý pruh v úhlopříčce; není-li návěstidlo z odrazového materiálu, je pruh z bílých odrazek) dovoluje strojvedoucímu jízdu se zdviženým sběračem, když elektrické hnací vozidlo mine tuto návěst.

58:34
Horní rychlostník 120 km/h, dolní rychlostník 100 km/h

58:58
Rychlostník 140 km/h

59:07
Svitavy

60:02
Jednotka 814 075-8 v čele Os 15329 (Pustá Kamenice - Svitavy)

60:23
Jednoka 662 107-2 v čele Rx 863 (Praha hl.n. - Brno hl.n.)

64:11
Vlevo trať 261 - Svitavy - Žďárec u Skutče

65:49
Svitavy-Lačnov

65:58
Předvěstník Očekávejte traťovou rychlost 100 km/h

66:23
Lokomotiva 363 015-9 v čele průběžného nákladního vlaku 349307 (Středokluky - Lanžhot státní hranice)

66:42
Horní rychlostník 105 km/h, dolní rychlostník 100 km/h

67:00
Horní rychlostník 120 km/h, dolní rychlostník 100 km/h

67:09
Opatov

67:43
Rychlostník 130 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

68:59
Předvěstník Očekávejte traťovou rychlost 120 km/h

69:06
Semanín

69:31
Rychlostník 120 km/h

69:32
dole - spojka Česká Třebová - Třebovice v Čechách

69:49
kolej zcela vpravo, kolej zcela vlevo - směr Česká Třebová vjezdová skupina

70:21
Vpravo trať 270 - Praha - Česká Třebová - Bohumín

71:04
Poslední oddílové návěstidlo automatického bloku Výstraha

71:50
Předvěstník Očekávejte traťovou rychlost 60 km/h

72:18
Vjezdové návěstidlo Rychlost 40 km/h a výstraha

73:05
Rychlostník 60 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

73:44
Česká Třebová

76:12
Lokomotiva 151 023-9 v čele vlaku Ex 154 (Žilina - Praha hlavní nádraží)

80:27
Odjezdové návěstidlo Rychlost 40 km/h a volno

81:27
Rychlostník 70 km/h

81:46
Rychlostník 90 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

81:57
Lokomotiva 1216 233-7 v čele vlaku railjet 73 (Praha hl.n. - Graz Hbf)

83:09
Odbočka Parník

83:15
Rychlostník Horní rychlosntík 130 km/h Dolní rychlostník 120 km/h

83:38
Rychlostník 160 km/h

84:11
Dlouhá Třebová

85:44
Řídicí vůz 80-30 028-2 v čele vlaku Os 5075 (Ústí nad Orlicí - Česká Třebová)

86:19
Očekávejte traťovou rychlost 130/120 km/h (horní/dolní rychlostník)

86:40
Ústí nad Orlicí město

86:56
Horní rychlostník 130 km/h, dolní rychlostník 120 km/h

87:03
Cestové návěstidlo Výstraha

87:26
Vpravo trať 024 - Ústí nad Orlicí - Štíty

87:34
Ústí nad Orlicí

89:14
Předvěstník Očekávejte traťovou rychlost 120 km/h

89:56
Rychlostník 120 km/h

90:10
Předvěstník Očekávejte traťovou rychlost 80 km/h

198. Předvěstník N je nepřenosné návěstidlo, které předvěstí traťovou rychlost pro soupravy, jejichž strojvedoucí se v daném místě neřídí návěstmi předvěstníku NS, předvěstníku R ani předvěstníku 3.

90:46
Rychlostník 85 km/h

91:51
Oddílové návěstidlo automatického bloku Výstraha

92:44
Rychlostník 80 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

92:52
Oddílové návěstidlo automatického bloku Výstraha

92:54
Lokomotiva 122 036-7 v čele průběžného nákladního vlaku (Washington seřaďovací nádraží - Petovice u Karviné státní hranice)

93:20
Bezpráví

93:53
Oddílové návěstidlo automatického bloku Výstraha

94:51
Rychlostník 85 km/h

95:31
Leoexpress 1355

96:50
Vjezdové návěstidlo Stůj

97:01
Vjezdové návěstidlo Výstraha

761. Návěst Výstraha (žluté světlo) předvěstí návěst Stůj na následujícím hlavním návěstidle, umístěném nejméně na zábrzdnou vzdálenost. Je-li na vjezdovém (cestovém) návěstidle tato návěst, strojvedoucí projíždějícího vlaku jedná za vjezdu do stanice jako u vlaku pravidelně zastavujícího a musí ve stanici s vlakem zastavit, pokud nejsou splněny podmínky tohoto předpisu pro projetí vlaku.

97:48
Brandýs nad Orlicí

98:31
Samostatná opakovací předvěst Volno

Samostatná předvěst je nepřenosné návěstidlo, které jen předvěstí návěst následujícího hlavního návěstidla.

98:45
Odjezdové návěstidlo Výstraha

99:10
Lokomotivní vlak Pardubice hl.n. - Ústí nad Orlicí

99:36
Horní rychlostník 85 km/h, dolní rychlostník 80 km/h

100:11
Poslední oddílové návěstidlo automatického bloku Výstraha

100:21
Horní rychlostník 115 km/h, dolní rychlostník 110 km/h

101:10
Rychlostník 160 km/h

101:23
Vjezdové návěstidlo Rychlost 80 km/h a výstraha

101:59
Choceň

Informace o trati: Brno hl. nádraží – Choceň

Okolí tratě: Brno hl. nádraží – Choceň

Soutěska Myší díra, Bílovice nad Svitavou

Údolí Útěchovského potoka nedaleko Bílovic nad Svitavou skrývá zajímavou skalní rokli, zvanou Myší díra. Protože bylo místo relativně úzké, na počátku 20. století tu byla vybudována cesta pro svoz dřeva do údolí a úžina musela být rozšířena. Na stěně je navíc pamětní deska lesníka Karla Gangloffa, po němž je celá cesta pojmenována.

Zámek Adamov

Zámek Adamov mají na svědomí Lichtenštejnové, kteří jej nechali postavit na začátku 19. století, coby menší loveckou residenci. Stavbu měl na starosti mistr zednický Czeschka z Brna. Pod projektem byl podepsán Josef Hardmuth. V majetku věhlasného šlechtického rodu byl adamovský zámek necelých sto let, v roce 1905 ho prodali i s nedalekými železárnami společnosti Bromovský, Schulz a Sohr. Nyní je zámek přestavěn, obklopují ho strojírny a není veřejnosti zpřístupněn.

Technické informace: Brno hl. nádraží – Choceň

Vlak: Rx 872 
Vozidlo: el. jednotka řady 660 InterPanter
Max. rychlost jednotky: 160 km/h
Délka tratě: 116 km
Délka záznamu: 1:43:48

Rozhovor se strojvedoucím: Pavel Kozák

IMG_3768

V jakém roce a do jaké služebny jste nastoupil k ČD/ČSD?

Železničářem profesí jsem se stal v roce 1990, kdy jsem nastoupil do Lokomotivního depa Břeclav.

 Jak se vyvíjela vaše profesní kariéra?

Po základní vojenské službě jsem v roce 1992 přestoupil do dnešního DKV Praha, kde jsem v roce 1993 vykonal zákonité zkoušky a od roku 1994 pracuji nepřetržitě jako strojvedoucí. Od roku 1996 se mým domovským depem stalo dnešní DKV Brno, kde působím dodnes. V Praze jsem začínal na řadě 703, poté jsem sedlal Bangladéšky řady 742, Zamračené řady 749 a Čmeláky řady 771. Na jihu Moravy jsem si dodělal kvalifikaci na střídavou trakci a jezdil na řadách 230, 242, 560, 263, 362. Poslední novinkou je InterPanter řady 660.

Vzpomenete si ještě na první vozidlo, které jste řídil?

Začínal jsem na Puklíku řady 703.

Které vlaky jste dopravoval?

Jezdil jsem snad všechno, co se dalo. Zálohy, pracovní vlaky, manipulační vlaky, nákladní, osobní vlaky, rychlíky…

Které vozidlo a trať máte nejraději a proč?

Z pohodlnosti mám nejraději řadu 362 a hlavní tratě.

Co byste označil za nejzajímavější zážitek ve své kariéře?

Zážitků je mnoho, ale nejvíce si bohužel pamatuji orkány nebo ledovkovou kalamitu.

Máte nějaké profesní či životní motto?

Dojet bezpečně.

Berete svou práci jako zaměstnání nebo poslání?

Jako zaměstnání.

Zvolil byste opětovně tuto profesi?

Ano, mrzelo by mě, kdybych si to nezkusil.

Jaký je Váš osobní sen spojený se železnicí?

Sny jsem si splnil a železnici bych přál bezproblémový provoz.

Je někdo, komu chcete s ohledem na vaši profesi poděkovat?

Ano, svému tátovi, který mě k železnici přivedl.

Jak bude podle vašeho názoru vypadat železniční doprava u nás za 50 let?    

Podle mě bude asi na vzestupu, protože její výhodou je rychlost, kapacita a bezpečnost.