Tanvald – Sklářská Poruba

Číslo tratě: 035
<
>
Po najetí kurzorem nad grafický symbol se zobrazí podrobný popis.

Události na trati: Tanvald – Sklářská Poruba

00:10
Tanvald

00:15
Cestové návěstidlo Rychlost 40 km/h a očekávejte rychlost 40 km/h

00:32
Odjezdové návěstidlo Rychlost 40 km/h a volno

00:43
Rychlostník 40 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

01:01
Výstražný kolík Pískejte

01:34
Sklonovník Stoupání tratě

Návěst Stoupání tratě (černá, na kratší straně postavená obdélníková deska, uvnitř které je bílý pětiúhelník postavený na základně, v něm je černé číslo, uvádějící délku úseku v metrech a nad ním červené číslo, uvádějící sklon v promilích) informuje o stoupání v následujícím úseku tratě.

01:44
Předvěstník Očekávejte traťovou rychlost 10 km/h

02:17
Lichoběžníková tabulka Hranice dopravny

02:19
Rychlostník 10 km/h

02:53
Rychlostník 40 km/h Rychlostník 40 km/h

Dovoluje-li rychlostník vyšší rychlost, než byla v předchozím úseku, je strojvedoucímu dovoleno zvyšovat rychlost, až poslední vozidlo vlaku nebo posunového dílu mine tento rychlostník. Je-li však nad rychlostníkem tabulka s černým obrazem lokomotivy v bílém poli, dovoluje rychlostník strojvedoucímu zvyšovat rychlost, jakmile jej mine čelo vlaku nebo posunového dílu. Jsou-li nad sebou umístěny dva rychlostníky (popř. více), platí tabulka s obrazem lokomotivy pouze pro rychlostník, umístěný bezprostředně pod touto tabulkou.

03:07
Desná

04:23
Výstražný kolík Pískejte

04:45
Výstražný kolík Pískejte

05:02
Tabule před zastávkou Desná-Riedlova Vila

05:37
Rychlostník 30 km/h

06:00
Desná-Riedlova Vila

06:49
Rychlostník 40 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

07:34
Lichoběžníková tabulka Hranice dopravny

07:55
Dolní Polubný

08:13
Výstražný kolík Pískejte

09:06
Tabule před zastávkou Desná-Pustinská

09:35
Desná-Pustinská

10:53
Tabule před zastávkou Kořenov zastávka

11:23
Kořenov zastávka

13:17
Předvěstník Očekávejte traťovou rychlost 10 km/h

13:24
Výstražný kolík Pískejte

13:38
Rychlostník 20 km/h Rychlostník 20 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

13:55
Lichoběžníková tabulka Hranice dopravny

14:01
Rychlostník 40 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

14:16
Kořenov

16:34
Rychlostník 50 km/h

Návěst Traťová rychlost (bílý terč a na něm černé číslo; není-li návěstidlo z odrazek, je číslo s bílými odrazkami) přikazuje strojvedoucímu nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem při jízdě vlaku nebo posunového dílu, ve kterém je zařazeno hnací vozidlo skupiny přechodnosti 3. Stejným způsobem musí strojvedoucí postupovat, pokud je rychlostník 3 seskupen s jiným rychlostníkem. Ukončení rychlosti nařízené rychlostníkem 3 stanovuje rychlostník N, který není seskupen s rychlostníkem 3 nebo další rychlostník 3.

18:11
Horní rychlostník 60 km/h, dolní rychlostník 55 km/h

18:38
Rychlostník 55 Km/h

18:47
Horní rychlostník 60 km/h, dolní rychlostník 55 km/h

19:28
Rychlostník 50 km/h

Návěst Traťová rychlost (bílý terč a na něm černé číslo; není-li návěstidlo z odrazek, je číslo s bílými odrazkami) přikazuje strojvedoucímu nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem při jízdě vlaku nebo posunového dílu, ve kterém je zařazeno hnací vozidlo skupiny přechodnosti 3. Stejným způsobem musí strojvedoucí postupovat, pokud je rychlostník 3 seskupen s jiným rychlostníkem. Ukončení rychlosti nařízené rychlostníkem 3 stanovuje rychlostník N, který není seskupen s rychlostníkem 3 nebo další rychlostník 3.

20:59
Jízda vlaku zajištěna Světlo: výměny přestaveny

21:02
Výstražný kolík Pískejte

21:07
Rychlostník 40 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

21:08
Předvěstník Očekávejte traťovou rychlost 10 km/h

21:09
Zkrácená vzdálenost

21:10
Lichoběžníková tabulka Hranice dopravny

21:27
Harrachov

21:29
Rychlostník 10 km/h

21:30
Horní rychlostník 40 km/h, dolní rychlostník 35 km/h tabulka s černým obrazcem lokomotivy

22:40
Protijedoucí vlak 840 016-0

25:46
Rychlostník 50 km/h

Návěst Traťová rychlost (bílý terč a na něm černé číslo; není-li návěstidlo z odrazek, je číslo s bílými odrazkami) přikazuje strojvedoucímu nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem při jízdě vlaku nebo posunového dílu, ve kterém je zařazeno hnací vozidlo skupiny přechodnosti 3. Stejným způsobem musí strojvedoucí postupovat, pokud je rychlostník 3 seskupen s jiným rychlostníkem. Ukončení rychlosti nařízené rychlostníkem 3 stanovuje rychlostník N, který není seskupen s rychlostníkem 3 nebo další rychlostník 3.

34:28
Tabule před zastávkou Sklářská Poruba Jakušice

35:28
Sklářská Poruba Jakušice

44:31
Tabule před zastávkou Sklářská Poruba Huta

45:25
Sklářská Poruba Huta

48:39
Sklářská Poruba Go.

Informace o trati: Tanvald – Sklářská Poruba

Okolí tratě: Tanvald – Sklářská Poruba

věž
Zauhlovací a vodárenská věž

Jednou z dominant Vratislavic nad Nisou je šedesátimetrová zauhlovací a vodárenská věž, postavená v letech 1916 až 1918 jako součást areálu někdejší továrny na koberce Ignaz Ginzkey. Stavbu projektoval významný rakouský architekt Leopold Bauer. Věž a další části průmyslového areálu byly v roce 2015 prohlášeny za kulturní památku.

jablonec
Tři jablonecké dominanty

V Jablonci nad Nisou mohou cestující nastoupit do vlaku nebo z něj vystoupit na čtyřech místech. Trať město protíná, a z okna vlaku si ho tak můžete dobře prohlédnout. Vévodí mu hlavně tři věže. Jedna patří pseudogotickému kostelu Dr. Farského, druhá kostelu Nejsvětějšího srdce Ježíšova, který byl postaven na Horním náměstí v letech 1930 – 1931, a třetí je věž obdélníkové pětipatrové radnice, funkcionalistické budovy na jabloneckém Mírovém náměstí.

vyhlídka
Vyhlídka nad Smržovkou

Naproti smržovskému nádraží je dobře vidět na první pohled nepřekonatelná skalní stěna. Jen kousek nad ní je nad korunami stromů v hlubokém lese ukryta skalní vyhlídka, která stojí za krátkou námahu. Pohodlná cesta k ní, spojená s překonáním výškového rozdílu 75 metrů, představuje téměř 1 km a zhruba 15 minut chůze. Vyhlídka byla původně pojmenována německy Finkstein po místním německém průmyslníkovi Finkovi. Po roce 1945 byl název aktuálně změněn na Vyhlídku generálmajora Samochvalova, ale dnes zůstalo neutrální označení Vyhlídka.

most
Smržovský železniční viadukt

Nad údolím Smržovského potoka se klene mohutný viadukt, postavený v letech 1893–1894. Patří nejen k nejvýše položeným u nás, ale díky souladu s okolní krajinou také k nejhezčím. Viadukt tvoří devět mostních oblouků na čtyřbokých pilířích vystavěných ze žulových kvádrů. Dlouhý je 123,5 m a vysoký 26,5 m. O kvalitě práce našich předků svědčí to, že viadukt byl poprvé opravován v roce 2008, až po více než sto letech od jeho uvedení do provozu.

Technické informace: Tanvald – Sklářská Poruba

Vlak: Os 2655
Vozidlo: Motorový vůz řady 840 RegioSpider
Max. rychlost jednotky: 120 km/h
Délka tratě: 28 km 
Délka záznamu: 00:50:01

Rozhovor se strojvedoucím: