<
>
Po najetí kurzorem nad grafický symbol se zobrazí podrobný popis.

Události na trati: Liberec – Tanvald

00:10
Liberec

00:40
Cestové návěstidlo Rychlost 40 km/h a výstraha

02:06
Cestové návěstidlo Rychlost 40 km/h a výstraha

02:56
Odjezdové návěstidlo Rychlost 40 km/h a volno

03:12
Cestové návěstidlo Volno

03:21
Rychlostník 60 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

03:27
Tabule před zastávkou Liberec-Rochlice

03:49
Liberec-Rochlice

04:47
Horní rychlostník 60 km/h, dolní rychlostník 55 km/h

05:11
Radiovník Přepněte kanálovou skupinu

1232. Návěst Přepněte kanálovou skupinu (bílá, na delší straně postavená deska, na ní černé číslo uvádějící kanálovou skupinu, nad číslem symbol telefonního sluchátka, nebo bílá deska postavená na kratší straně, přičemž číslo kanálové skupiny je sestaveno z černých číslic umístěných ve sloupci shora dolů pod symbolem telefonního sluchátka) přikazuje přepnout vlakový rádiový systém na stanovenou kanálovou skupinu. Je-li na rádiovníku černé velké písmeno „X“ před (nad) číslem kanálové skupiny, informuje o zkoušce spojení s dispečerem, bez písmene X s výpravčím. Černé písmeno „S“ na rádiovníku před (nad) číslem kanálové skupiny vyjadřuje simplexní provoz.

05:14
Rychlostník 60 km/h

1341. Návěst Traťová rychlost (bílá, na kratší straně postavená obdélníková deska, na ní černé číslo sestavené z černých číslic, umístěných pod sebou) přikazuje strojvedoucímu soupravy s naklápěcími skříněmi nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem.

05:19
Výstražný kolík Pískejte

06:11
Vesec u Liberce

07:41
Tabule před zastávkou Vratislavice nad Nisou

08:03
Vratislavice nad Nisou

09:13
Horní rychlostník 50 km/h, dolní rychlostník 45 km/h

09:30
Horní rychlostník 55 km/h, dolní rychlostník 50 km/h

09:56
Horní rychlostník 50 km/h, dolní rychlostník 45 km/h

10:17
Horní rychlostník 60 km/h, dolní rychlostník 55 km/h

10:41
Horní rychlostník 50 km/h, dolní rychlostník 45 km/h

11:13
Tabule před zastávkou Proseč nad Nisou

11:33
Proseč nad Nisou

11:59
Výstražný kolík Pískejte

13:06
Horní rychlostník 50 km/h, dolní rychlostník 45 km/h

14:02
Horní rychlostník 60 km/h, dolní rychlostník 55 km/h

14:27
Horní rychlostník 50 km/h, dolní rychlostník 45 km/h

15:26
Tabule před zastávkou Jablonec nad Nisou dolní nádraží

15:47
Rychlostník 50 km/h

Návěst Traťová rychlost (bílý terč a na něm černé číslo; není-li návěstidlo z odrazek, je číslo s bílými odrazkami) přikazuje strojvedoucímu nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem při jízdě vlaku nebo posunového dílu, ve kterém je zařazeno hnací vozidlo skupiny přechodnosti 3. Stejným způsobem musí strojvedoucí postupovat, pokud je rychlostník 3 seskupen s jiným rychlostníkem. Ukončení rychlosti nařízené rychlostníkem 3 stanovuje rychlostník N, který není seskupen s rychlostníkem 3 nebo další rychlostník 3.

15:54
Jablonec nad Nisou dolní nádraží

16:20
Horní rychlostník 50 km/h, dolní rychlostník 45 km/h

16:55
Horní rychlostník 55 km/h, dolní rychlostník 50 km/h

16:59
Vzdálenostní upozorňovadlo Vlak se blíží k hlavnímu návěstidlu

17:03
Vzdálenostní upozorňovadlo Vlak se blíží k hlavnímu návěstidlu

17:10
Vzdálenostní upozorňovadlo Vlak se blíží k hlavnímu návěstidlu

17:14
Horní rychlostník 50 km/h, dolní rychlostník 45 km/h

17:15
Vjezdové návěstidlo Výstraha

761. Návěst Výstraha (žluté světlo) předvěstí návěst Stůj na následujícím hlavním návěstidle, umístěném nejméně na zábrzdnou vzdálenost. Je-li na vjezdovém (cestovém) návěstidle tato návěst, strojvedoucí projíždějícího vlaku jedná za vjezdu do stanice jako u vlaku pravidelně zastavujícího a musí ve stanici s vlakem zastavit, pokud nejsou splněny podmínky tohoto předpisu pro projetí vlaku.

17:25
Horní rychlostník 55 km/h, dolní rychlostník 50 km/h

17:37
Jablonec nad Nisou

19:26
Tabule před zastávkou Jablonec nad Nisou centrum

20:00
Jablonec nad Nisou centrum

20:50
Horní rychlostník 60 km/h, dolní rychlostník 55 km/h

21:14
Tabule před zastávkou Jablonec nad Nisou zastávka

21:43
Jablonec nad Nisou zastávka

22:41
Horní rychlostník 55 km/h, dolní rychlostník 50 km/h

22:54
Tabule před zastávkou Nová Ves nad Nisou

23:29
Nová ves nad Nisou

23:31
Horní rychlostník 60 km/h, dolní rychlostník 55 km/h

23:59
Horní rychlostník 55 km/h, dolní rychlostník 50 km/h

24:03
Výstražný kolík Pískejte

24:29
Přejezdník Uzavřený přejezd

24:35
Tabule před zastávkou Jablonecké Paseky

25:07
Jablonecké Paseky

26:40
Horní rychlostník 60 km/h, dolní rychlostník 55 km/h

27:52
Horní rychlostník 55 km/h, dolní rychlostník 50 km/h

28:47
Horní rychlostník 60 km/h, dolní rychlostník 55 km/h

28:50
Tabule před zastávkou Lučany nad Nisou

29:13
Lučany nad Nisou

30:17
Horní rychlostník 55 km/h, dolní rychlostník 50 km/h

30:48
Vzdálenostní upozorňovadlo Vlak se blíží k hlavnímu návěstidlu

30:52
Vzdálenostní upozorňovadlo Vlak se blíží k hlavnímu návěstidlu

30:57
Vzdálenostní upozorňovadlo Vlak se blíží k hlavnímu návěstidlu

31:01
Vjezdové návěstidlo Výstraha

761. Návěst Výstraha (žluté světlo) předvěstí návěst Stůj na následujícím hlavním návěstidle, umístěném nejméně na zábrzdnou vzdálenost. Je-li na vjezdovém (cestovém) návěstidle tato návěst, strojvedoucí projíždějícího vlaku jedná za vjezdu do stanice jako u vlaku pravidelně zastavujícího a musí ve stanici s vlakem zastavit, pokud nejsou splněny podmínky tohoto předpisu pro projetí vlaku.

31:04
Předvěstník Očekávejte traťovou rychlost 10 km/h

31:18
Smržovka

31:19
Rychlostník 50 km/h

Návěst Traťová rychlost (bílý terč a na něm černé číslo; není-li návěstidlo z odrazek, je číslo s bílými odrazkami) přikazuje strojvedoucímu nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem při jízdě vlaku nebo posunového dílu, ve kterém je zařazeno hnací vozidlo skupiny přechodnosti 3. Stejným způsobem musí strojvedoucí postupovat, pokud je rychlostník 3 seskupen s jiným rychlostníkem. Ukončení rychlosti nařízené rychlostníkem 3 stanovuje rychlostník N, který není seskupen s rychlostníkem 3 nebo další rychlostník 3.

31:50
Cestové návěstidlo Stůj

32:39
Cestové návěstidlo Opakování návěsti výstraha

34:28
Rychlostník 10 km/h

34:32
Rychlostník 50 km/h

34:47
Odjezdové návěstidlo Volno

34:55
Vlevo: trať č. 034 (Smržovka - Josefův Důl)

35:05
Horní rychlostník 55 km/h, dolní rychlostník 50 km/h

35:25
Tabule před zastávkou Smržovka-Luční

35:55
Smržovka-Luční

36:59
Tabule před zastávkou Smržovka střed

37:23
Smržovka střed

40:00
Tabule před zastávkou Smržovka-dolní nádraží

40:26
Smržovka-dolní nádraží

42:41
Vzdálenostní upozorňovadlo II Vlak se blíží k samostatné předvěsti

42:46
Vzdálenostní upozorňovadlo I Vlak se blíží k samostatné předvěsti

42:50
Předvěst vjezdového návěstidla Očekávejte rychlost 40 km/h

43:02
Tabule před zastávkou Tanvald zastávka

43:15
Vzdálenostní upozorňovadlo Vlak se blíží k hlavnímu návěstidlu

43:20
Vzdálenostní upozorňovadlo Vlak se blíží k hlavnímu návěstidlu

43:26
Vzdálenostní upozorňovadlo Vlak se blíží k hlavnímu návěstidlu

43:27
Tanvald zastávka

43:45
Vjezdové návěstidlo Rychlost 50 km/h a výstraha

44:58
Rychlostník 50 km/h

Návěst Traťová rychlost (bílý terč a na něm černé číslo; není-li návěstidlo z odrazek, je číslo s bílými odrazkami) přikazuje strojvedoucímu nepřekročit od tohoto návěstidla rychlost udanou číslem při jízdě vlaku nebo posunového dílu, ve kterém je zařazeno hnací vozidlo skupiny přechodnosti 3. Stejným způsobem musí strojvedoucí postupovat, pokud je rychlostník 3 seskupen s jiným rychlostníkem. Ukončení rychlosti nařízené rychlostníkem 3 stanovuje rychlostník N, který není seskupen s rychlostníkem 3 nebo další rychlostník 3.

45:02
Vpravo: trať 070 Praha – Turnov – Tanvald

45:24
Tanvald

45:38
Cestové návěstidlo Stůj

Informace o trati: Liberec – Tanvald

Okolí tratě: Liberec – Tanvald

Parní lokomotiva Adolf

Zašlou slávu parních lokomotiv připomínají nejen nostalgické jízdy nebo muzejní expozice, ale také jejich pomníky. Jeden takový najdete i u libereckého nádraží. Z vlaku můžete zahlédnout vlečkovou parní lokomotivu vyrobenou v roce 1882 u firmy Krauss v Mnichově. Až do roku 1974 sloužila na vlečce cukrovaru v Úžicích. Jmenuje se Adolf – po majiteli cukrovaru.

Zauhlovací a vodárenská věž

Jednou z dominant Vratislavic nad Nisou je šedesátimetrová zauhlovací a vodárenská věž, postavená v letech 1916 až 1918 jako součást areálu někdejší továrny na koberce Ignaz Ginzkey. Stavbu projektoval významný rakouský architekt Leopold Bauer. Věž a další části průmyslového areálu byly v roce 2015 prohlášeny za kulturní památku.

Tři jablonecké dominanty

V Jablonci nad Nisou mohou cestující nastoupit do vlaku nebo z něj vystoupit na čtyřech místech. Trať město protíná, a z okna vlaku si ho tak můžete dobře prohlédnout. Vévodí mu hlavně tři věže. Jedna patří pseudogotickému kostelu Dr. Farského, druhá kostelu Nejsvětějšího srdce Ježíšova, který byl postaven na Horním náměstí v letech 1930 – 1931, a třetí je věž obdélníkové pětipatrové radnice, funkcionalistické budovy na jabloneckém Mírovém náměstí.

Vyhlídka nad Smržovkou

Naproti smržovskému nádraží je dobře vidět na první pohled nepřekonatelná skalní stěna. Jen kousek nad ní je nad korunami stromů v hlubokém lese ukryta skalní vyhlídka, která stojí za krátkou námahu. Pohodlná cesta k ní, spojená s překonáním výškového rozdílu 75 metrů, představuje téměř 1 km a zhruba 15 minut chůze. Vyhlídka byla původně pojmenována německy Finkstein po místním německém průmyslníkovi Finkovi. Po roce 1945 byl název aktuálně změněn na Vyhlídku generálmajora Samochvalova, ale dnes zůstalo neutrální označení Vyhlídka.

Smržovský železniční viadukt

Nad údolím Smržovského potoka se klene mohutný viadukt, postavený v letech 1893–1894. Patří nejen k nejvýše položeným u nás, ale díky souladu s okolní krajinou také k nejhezčím. Viadukt tvoří devět mostních oblouků na čtyřbokých pilířích vystavěných ze žulových kvádrů. Dlouhý je 123,5 m a vysoký 26,5 m. O kvalitě práce našich předků svědčí to, že viadukt byl poprvé opravován v roce 2008, až po více než sto letech od jeho uvedení do provozu.

Technické informace: Liberec – Tanvald

Vlak: Os 2655
Vozidlo: Motorový vůz řady 840 RegioSpider
Max. rychlost jednotky: 120 km/h
Délka tratě: 27 km
Délka záznamu: 00:46:01

Rozhovor se strojvedoucím: